نه شما، نه آقای گزارشگر!

 فوتبال ما شرایط خیلی بهتری داشت، اگه هرکس سرش توی کاری باشد که باید انجام بدهد. هر کسی که کمی فوتبال بفهمد، می‌داند که جای این آقا اینجا نیست. موقع بازی‌ها همه کار می‌کند غیر از گزارشگری. تا دقیقه ۱۳ حتى نمی‌دانست عزت‌اللهی در زمین است، در عوض صحبت‌های بی‌معنا و خنده‌داری درباره مسائل فنی مطرح کرد که جمله قبل و بعدش تناسبی با همدیگر نداشت. با این همه استعداد گزارشگری که در ایران داریم، این افراد چطور گزارشگر می‌شوند و بازی ملی به آنها داده می‌شود که بازیکنان را مسخره کنند؟ چطور است که تقریبا هر کسی می‌آید گزارشگر می‌شود، بعدش صاحب مدرک مربیگری هم می‌شود؟ مثل همین آقا. البته دیدیم که مربیگری‌اش مثل گزارشگری‌اش است و صلاحیت ندارد. سر یک کودک در رده سنی پایه با خشونت فریاد می‌زند که کاملا غیر‌اخلاقی است.» داستان این است که بعد از دریافت گل اول بازی از سوی ایران و نمایش گنگی که ملی‌پوشان برای دقایقی داشتند، گزارشگر مسابقه هم رو به انتقاد از عملکرد آنها آورد و درست یا غلط به برخی ایرادها اشاره کرد.

در اینکه کدام حرف‌های سیانکی منطقی‌تر و کدام‌یک از آن کمتر موجه بود کاری نداریم، اما در جدل بین او و انصاری‌فرد، حقیقتا نمی‌توانیم هیچ‌کدام را انتخاب کنیم! سیانکی گزارشگر محبوب و موفقی نیست و سال‌هاست که انتقادات زیادی از عملکرد او وجود دارد، با این حال بازیکن تیم ملی نباید به کلی باب نقد را ببندد. اگر قرار است فقط مربیان خبره از عملکرد تیم‌ها و بازیکنان انتقاد کنند، باید امثال مورینیو و گواردیولا را بیاوریم مسابقات را گزارش کنند. همه جای دنیا این نقد و نظرها وجود دارد و گزارشگران بین‌المللی گاه حتی شخصیت بازیکنان را هم در هم می‌کوبند. اگر قرار باشد گزارشگر فقط بگوید فلانی پاس داد به فلانی و فلانی شوت کرد، خب این چه ارزشی دارد؟

اینها را که خود بیننده دارد می‌بیند. از آن‌سو با کمی طنز و غلو، می‌شود کریم انصاری‌فرد هم را هم «سیانکی فوتبالیست‌ها» خواند! این یعنی اگر هم قرار بود کسی از این گزارشگر انتقاد کند، شاید بهتر بود کریم فرصت چنین کاری را به یک فوتبالیست موثرتر و محبوب‌تر می‌داد؛ نه بازیکنی که ۱۰۴ بازی ملی تقریبا بدون خلق هیچ خاطره درخشان و خاصی در کارنامه دارد، مدت‌هاست در لیگ‌های سطح پایین یونان و قبرس وقت می‌گذراند و البته چند ماهی هم هست که تیم ندارد. الان برای یادآوری تیم نداشــــــتن شما، لازم نیست مدرک مربیگری رو کنیم که؟!