این قیافه را هم نشناختید؟

 داستان به انتشار فیلم و عکس‌هایی از حضور یک هوادار مسن منتسب به باشگاه سپاهان مربوط می‌شود؛ هواداری که زمستان گذشته در ورزشگاه آزادی به تماشاگران خانم پرسپولیسی هتاکی کرد و فیلم این اتفاق بازتاب‌های منفی و بسیار زیادی به دنبال آورد. پس از آن فدراسیون فوتبال وارد عمل شد و آقای هوادار را ۱۰ سال از حضور در تمامی ورزشگاه‌های کشور محروم کرد. با این وجود در حالی که حتی یک‌بیستم این محرومیت هم سپری نشده، او در فولادشهر دیده شد!

اتفاقی که رخ داد، بیش از هر چیز دیگری حفره‌های قانون «محرومیت از حضور در ورزشگاه» را نشان داد. اگرچه این جریمه در جهان فوتبال بسیار رایج و موثر است، اما وقتی در ایران صندلی‌ها نظم و ترتیب ندارد و در بسیاری از ورزشگاه‌ها حضور هواداران روی سکو به شکل دسته‌جمعی و غیردقیق صورت می‌گیرد، روشن است که چنین محرومیت‌هایی هم مفید نخواهد بود. از سوی دیگر اما برخی منتقدان، باشگاه سپاهان را متوجه مسوولیت‌های اجتماعی‌اش کردند و پرسیدند مدیران این تیم چرا مانع حضور لیدر سابق‌شان روی سکو نشده‌اند؟ شاید کنترل آدم به آدم چند هزار نفر دشوار باشد، اما پیرمرد پرحاشیه این داستان سر و شکل منحصربه‌فردی دارد که از صد فرسخی هم قابل شناسایی است؛ چنان که سایر تماشاگران هم او را شناختند و تصاویرش را منتشر کردند. خب چرا باشگاه این سطح از دقت عمل را نداشت؟

نکته جالب توجه آنکه این هوادار، کوچک‌ترین تلاشی هم برای تغییر چهره یا پنهان کردن صورتش به خرج نداده و کلا نگران چیزی نبود!