کدام چهره شما را باور کنیم؟

بالاخره نکونام خوب است یا بد؟

طی چند روز گذشته حملات درون اردوگاهی زیادی علیه جواد نکونام، سرمربی استقلال صورت گرفته و یکی از سردمداران این جریان، آتیلا حجازی بوده است. آتیلا اواخر فصل گذشته در مقطعی سرپرست استقلال شد و برای فصل جدید نتوانست این موقعیت را حفظ کند. این‌طور به نظر می‌رسد که او جواد نکونام را یکی از عوامل از دست رفتن پست خود در تیم می‌داند و به همین دلیل جملات تندی علیه سرمربی آبی‌ها به زبان می‌آورد. حجازی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش، نکونام را به خرافی‌گری متهم کرده و از قول مدیرعامل باشگاه گفته او قبلا داود حق‌دوست‌(دیگر پیشکسوت استقلال) را هم با وعده سرپرست شدن در تیم بازی داده. حجازی همچنین پرسیده: «مگر می‌شود سرمربی تیمی که ۷۰۰ میلیارد تومان خرج کرده قول قهرمانی ندهد؟ در این صورت چه فرقی بین نکونام و من وجود دارد؟ اگر من هم روی نیمکت باشم، تیم اول یا دوم می‌شود.» شاید این حرف‌ها چندان بیراه نباشد، اما مشکل اینجاست که آتیلا در گذشته نظرات دیگری داشت و نکونام را از مربیان جوان، توانا و باشخصیت فوتبال ایران به شمار می‌آورد! همین حالا هم خیلی‌ها عقیده دارند اگر پست او در استقلال حفظ می‌شد، نه‌تنها نظرش در مورد نکونام فرق می‌کرد، بلکه چه بسا هزینه‌های بسته شدن استقلال را هم خیلی کمتر از این حرف‌ها می‌دانست!

من باشم، استقلال خوب است!

نکونام اما طی روزهای اخیر با حملات یک چهره شناخته‌شده دیگر هم مواجه شده است؛ مهدی هاشمی‌نسب. دستیار فصل گذشته نکو که این فصل نتوانسته جایی روی نیمکت داشته باشد، طی روزهای اخیر چند مصاحبه جنجالی انجام داده و از جمله در اظهاراتی تهدیدآمیز خطاب به نکونام گفته: «من را با خودت دشمن نکن. دشمنی من با بقیه فرق دارد!» این در حالی است که فصل گذشته هاشمی‌نسب در خط مقدم حمله به رقبای استقلال بود و از جملات آتشین علیه منتقدان نکونام استفاده می‌کرد. ۲۴ سال از انتقال جنجالی هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال گذشته و او در تمام طول این مدت مشغول طعنه و کنایه زدن به قرمزها بوده، اما حالا که کارش در استقلال گره خورده، می‌گوید: «من اگر اهل لوس کردن خودم برای هواداران بودم، این کار را در پرسپولیس می‌کردم که ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار داشت.»

بالاخره زیرمیزی گرفتی یا نه؟

این چند روز داستان علیرضا بیرانوند هم جالب بود. او که بعد از فسخ یکطرفه قراردادش با پرسپولیس و پیوستن به تراکتور با شکایت باشگاه تهرانی مواجه شده، برای اینکه مثلا پته تیم سابقش را روی آب ریخته یا از خودش دفاع کرده باشد گفته: «اسپانسر باشگاه سه میلیارد تومان پول خارج از قرارداد به ما داد که برای من، آن را جزو پرداختی‌ها حساب کرده‌اند.» این در حالی است که او زمان عضویت در پرسپولیس، بارها، از جمله در یک مصاحبه تصویری گفته بود در این باشگاه هیچ خبری از پرداخت پول زیرمیزی و خارج از قرارداد نیست. حالا شما بگو کدام حرف‌تان را باور کنیم؟ اصلا با کدام چهره شما دوستان عزیز مواجهیم و چرا باید برای چنین فوتبالی، اعتبار قائل باشیم؟