سانسور اخراج!

بالاخره چی شد؟

استقلال این روزها در موجی از اخبار متناقض گرفتار شده و بی‌عملی و بلاتکلیفی در این باشگاه، سردرگمی هواداران را به دنبال آورده است. شاید حالا که شما این خبر را می‌خوانید بالاخره تکلیف جواد نکونام در استقلال روشن شده باشد، اما تا زمان نگارش این گزارش واقعا هیچ چیز روشنی وجود نداشت. چند روز پیش حتی خبرگزاری‌های رسمی هم به‌طور وسیعی خبر داده بودند کار نکونام در استقلال تمام شده و مدیران باشگاه به دنبال جذب مربی دیگری هستند. با این حال در آخرین روز هفته گذشته ورق برگشت و انتشار تصاویری از جواد در کنار احمد شهریاری، نماینده هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال، زمزمه ابقای این مربی را قوت بخشید. کار به جایی رسید که دیروز رسانه‌ها از ارائه طرح و برنامه‌های نکونام برای آماده‌سازی استقلال در دوران پیش‌فصل خبر دادند، اما همزمان گفته شد باشگاه در این مدت در حال مذاکره با آندرا استراماچونی هم بوده و مربی ایتالیایی پاسخ منفی داده است! خب بالاخره چه شد؟ نکونام ماندنی است یا باشگاه بدش نمی‌آید مربی خارجی بیاورد؟ شگفت‌انگیزتر اینکه هنوز تکلیف مدیرعامل هم مشخص نشده و فرشید سمیعی به عنوان سرپرست در حال انجام کار است. طبیعتا دیدگاه‌های مدیر بعدی باشگاه هم باید مهم باشد و ملاک قرار بگیرد. نه؟

فیلتر عجیب در صفحه باشگاه

چنان که احتمالا می‌دانید، طی روزهای گذشته یک صف‌بندی مجازی هم بین موافقان و مخالفان جواد نکونام در صفحه رسمی باشگاه استقلال شکل گرفته بود؛ شمار زیادی هشتگ اخراج جواد را داغ کردند و بخش دیگری از هواداران خواهان ادامه همکاری با او شدند. گذشته از اینکه همین رویارویی هم محصول بلاتکلیفی نیمکت استقلال است، اتفاق عجیب زمانی رخ داد که صفحه باشگاه هشتگ «اخراج نکونام» را فیلتر کرد تا دیگر کسی نتواند از آن استفاده کند! غیر از این، به‌طور کلی هم کامنت گذاشتن در این صفحه محدود شده که باز نشانی از ناشکیبایی باشگاه در مقابل دیدگاه‌های هواداران است. به هر حال این تیم مال مردم است و نمی‌شود صدای آنها را سانسور کرد، حتی اگر برخی هواداران تیم‌های رقیب هم شیطنت کنند و به عنوان استقلالی نظر بدهند.

اگر ماندنی شد...

در نهایت اینکه اگر روند کار طوری پیش رفت که نکونام روی نیمکت استقلال ماندنی شد، انتظار می‌رود او به اصلاح برخی رفتارهایش اقدام کند. اگر تا همین امروز هم شک و تردیدهایی در مورد جواد وجود داشت، بخش عمده‌ای از آنها به همین مساله مربوط می‌شد، وگرنه او با کسب ۶۷ امتیاز، بهترین نایب‌قهرمان تاریخ لیگ برتر لقب گرفت. بسیاری از منتقدان، خواهان رفتاری در شأن و وزن اسم بزرگ استقلال هستند؛ آنچه منصفانه باید گفت در بخش زیادی از فصل گذشته از نکونام و برخی دستیارانش دیده نشد.