نرفتن به جام‌جهانی سخت‌تر است!

از آنجا که مسابقات در سه گروه ۶ تیمی برگزار خواهد شد، طبیعتا تیم‌های حاضر در بازی‌ها هم در ۶ سید یا گلدان جا گرفته‌اند. بر این اساس تیم ملی ایران در سید نخست قرار دارد. اول جزئیات سیدبندی‌ها را ببینید تا بعد:

سید ۱: ژاپن، ایران، کره‌جنوبی

سید ۲: استرالیا، قطر، عراق

سید ۳: عربستان، ازبکستان، اردن

سید ۴: امارات، عمان، بحرین

سید ۵: چین، فلسطین، قرقیزستان

سید ۶: کره‌شمالی، اندونزی، کویت

همان‌طور که می‌دانید مسابقات جام‌جهانی از این دوره با حضور ۴۸ تیم برگزار خواهد شد و سهمیه قاره آسیا هم به ۸.۵ تیم افزایش می‌یابد. تیم‌های اول و دوم گروه‌های سه‌گانه به‌طور مستقیم به جام‌جهانی می‌رسند. تیم‌های سوم و چهارم گروه‌ها هم (جمعا ۶ تیم) یک دوره مسابقات متمرکز برگزار خواهند کرد که دو تیم برتر باز هم به جام‌جهانی می‌رسند و تیم سوم به پلی‌آف قاره‌ای راه پیدا خواهد کرد.

همان‌طور که می‌بینید شرایط طوری شده که نرفتن به جام‌جهانی سخت‌تر از حضور در آن است‌(!) و به جرات می‌توان گفت نفس حضور در مرحله نهایی این مسابقات دیگر فضیلت به شمار نمی‌آید. این اواخر و بعد از ۳ دوره حضور پیاپی در جام‌های جهانی ۳۲ تیمی، حتی همین هم دیگر مردم را خیلی خوشحال نمی‌کرد، چه برسد به حالا که ۴۸ تیم یعنی تقریبا یک‌چهارم اعضای فیفا به جام‌جهانی می‌رسند! همه اینها را گفتیم تا یادآوری کرده باشیم قرار نیست دوستان در تیم ملی فردا منت صعود به جام‌جهانی را بر سرمان بگذارند. حتی یک مرحله بالا رفتن در خود جام‌جهانی هم ما را به جایی می‌رساند که همه این سال‌ها بوده‌ایم. بنابراین ساده‌ترین وظیفه‌تان را انجام بدهید و البته چه بهتر که از این فرصت برای جوان کردن بخشی از تیم هم استفاده شود.