فیفا اسرائیل را تعلیق می کند؟

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در کنگره این نهاد بین‌المللی که در بانکوک برگزار می‌شود، گفت که فیفا به منظور بررسی درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین مبنی بر تعلیق رژیم صهیونیستی، از مشاوران حقوقی مستقل مشورت خواهد گرفت.

فدراسیون فوتبال فلسطین که جزو کنفدراسیون آسیا محسوب شده و از حمایت آن نیز برخوردار است، امیدوار بود تا فیفا درباره این درخواست بدون فوت وقت رای‌گیری کند

اینفانتینو در این کنگره گفت: فیفا از همین لحظه کارشناسان حقوقی مستقل را برای ارزیابی سه درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین و حصول اطمینان از اینکه مقررات فیفا به نحو درست اعمال می‌شود، منصوب خواهند شد.

خبر مرتبط
افشاریان: فیفا اجازه بدهد فینال جام حذفی با VAR برگزار می‌شود

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال از احتمال برگزاری دیدار فینال جام حذفی با کمک داور ویدیویی خبر داد.

وی افزود: به دلیل فوریت شرایط، شورای فوق‌العاده فیفا پیش از ۲۰ جولای(۳۰ تیر ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد تا نتایج ارزیابی‌ها را بررسی و تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.

جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین پیش‌ از اینفانتینو پشت تریبون قرار گرفت و خواستار تعلیق «فوری» رژیم صهیونیستی شد.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی قوانین فیفا را نقض کرده است، گفت: فیفا نباید مقابل این نقض قانون یا نسل‌کشی فلسطینیان بی‌تفاوت بماند.

خبر مرتبط
جدیدترین رده بندی فیفا/فوتبال ایران، در رتبه بیستم باقی ماند+جدول

فدراسیون جهانی فوتبال در تازه ترین رنکینگ جایگاه بیستم جهان را به تیم ملی ایران اختصاص داد.

فدراسیون فوتبال فلسطین مارس امسال از فیفا خواست تا تیم‌های فوتبال مستقر در اراضی اشغالی را در فدراسیون ملی فلسطین بگنجاند. دست کم پنج باشگاه در شهرک‌های اشغالی کرانه باختری جزو فدراسیون فوتبال اسرائیل هستند. این شهرک‌ها براساس مقررات بین‌المللی غیرقانونی شناخته شده‌اند.

نماینده اردن در کنگره فیفا در حمایت از درخواست فلسطین خواستار رای‌گیری فوری شد که اینفانتینو آن را رد کرد. به ادعای رئیس فیفا، این رای‌گیری باید در شورای این نهاد انجام شود که به طور معمول نهاد تصمیم‌گیرنده محسوب می‌شود.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، با تجاوز و حملات وحشیانه به نوار غزه بالغ بر ۳۵ هزار فلسطینی که عمده آنها زنان و کودکان هستند را به شهادت رسانده‌ است.

فیفا پیش از این به دلایل مشابه علیه دولت‌ها و تشکیلات سیاسی اقدام کرده است که از جمله آن می‌توان به محروم کردن تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در رقابت‌های بین‌المللی پس از حمله مسکو به اوکراین اشاره کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.