ژن برنده

حاشیه جذاب، متن جذاب‌تر

وقتی اسکوربرد یک مسابقه در پایان تساوی ۲-۲ را نشان می‌دهد، یقین بدانید که بازی جذاب بوده است. به خصوص اگر دو گل آن از دقیقه ۹۰ به بعد زده شده باشد. البته که این یک سناریوی تکراری برای بایرلورکوزن در این فصل بوده و آنها تازه در دقایق تلف شده موتور تیمشان روشن می‌شود. درحالی که شکست ۲برصفر رم در المپیکو تقریبا امیدهای آنها را کشته بود، دو پنالتی سبب شد تا شاگردان دنیله ده‌روسی در عین غافلگیری کار را به تساوی بکشانند. اما تیمی که در دو بازی خانگی قبلی خود در لیگ اروپا ۳۳ شوت به سمت دروازه رقبا زده بود، پنج‌شنبه شب یک بار دیگر قفس توری حریف را به توپ بست و با ۳۲ شوت، به رکورد عجیب ۹۸ ضربه در سه بازی اخیر در بایر آره‌نا رسید! طبیعی هم هست که با این خیمه روی دروازه، تیم ژابی آلونسو به گل برسد تا رکورد شکست‌‎ناپذیری در تاریخ فوتبال اروپا را از آن خود کند. دستاوردی که از سال ۱۹۵۵ و زمان تاسیس مسابقات اروپایى در اختیار بنفیکا بود و حالا تیم شایسته ژابی آلونسو به آن شناخته می‌شود. ۴۹ بازی متوالی بدون شکست همراه با قهرمانی در بوندس‌لیگا و انتظار برای کسب دو جام ارزشمند دیگر، نشان از یک فصل خارق‌العاده می‌دهد. حال ژابی برای قهرمانی در لیگ اروپا یک تیم شایسته دیگر این فصل یعنی آتالانتای گاسپرینی را پیش‌روی خود می‌بیند که پس از حذف لیورپول، از سد مارسی هم گذشت تا به فینال دوبلین برسد.

جایی برای سردار نیست

سردار آزمون نمایش بدی مقابل لورکوزن نداشت. هرچند او و روملو لوکاکو به عنوان دو مهاجم اصلی تیم در گلزنی ناکام بودند، اما مهاجم ایرانی حداقل یک پنالتی برای تیمش کسب کرد. اما نقطه عطف سردار در شب بازگشت به لورکوزن، در دقیقه ۷۲ بازی رخ داد. او که همین حالا هم بازیکن بایرلورکوزن محسوب می‌شود و طبق قرارداد قرضی در انتهای فصل به آلمان باز می‌گردد هنگامی که تعویض شد به شکل عجیبی تعلل کرد تا وقت بازی را به نفع رم بکشد. موضوعی که اصلا به مذاق هواداران میزبان خوش نیامد و آنها به شکل وسیعی فوروارد تیم ملی را هو کردند. شاید بهتر بود سردار برای آینده خودش هم که شده، رو‌به‌روی هواداران لورکوزن نمی‌ایستاد، چرا که اکنون چیزی که مشخص است، رم توانایی پرداخت ۱۲ میلیون یورو بند آزادسازی قرارداد او را ندارد و اگر لورکوزن تخفیف ندهد آزمون باید به این تیم برگردد که خب با این وضعیت فعلا برای او نه در رم جایی هست، نه در بایر.

این ژن رئالی است

تیم آلمانی در ۱۵ بازی اخیر خود، ۱۶ گل بعد از دقیقه ۸۰ به ثمر رسانده است. شاگردان آلونسو در همه رقابت‌های فصل جاری تاکنون در ۱۱ بازی موفق شده‌اند در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، باخت را با مساوی یا برد عوض کنند. نکته جالب اینکه آنها اگرچه پس از دقیقه ۹۰ تاکنون ۱۷ گل زده‌اند، اما هیچ گلی دریافت نکرده‌اند. این برگشتن به بازی در دقایق پایانی، شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟ دقیقا یک شب بعد از فینالیست شدن رئال مادرید در لیگ قهرمانان که با کامبک دقایق پایانی به دست آمد، یک رئالی سابق یعنی ژابی آلونسو که احتمال زیادی هم وجود دارد پس از کارلو آنچلوتی هدایت رئال را برعهده بگیرد دقیقا طبق ژن کهکشانی که یحتمل در دی‌ان‌ای خودش هم هست، عمل کرد. البته که در کامبک دیوانه‌وار رئال برابر بایرن در سانتیاگو برنابئو نباید نقش تعویض‌های عجیب توماس توخل و سوت عجیب‌تر سیمون مارسینیاک را از یاد برد که سبب شد گل ماتیاس دلیخت که سالم هم به نظر می‌رسید، مردود شود. یک بار دیگر جنجال اشتباهات داوری در بازی رئال دیده می‌شود، اما جدا از همه این مسائل، اکنون آنها بلیت ومبلی را رزرو کرده‌اند تا برابر دورتموند بایستند.