بنابر آنچه اتحادیه اعلام کرده، برای تمام انتقالات فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس در مجموع ۴۰۹.۱۴ میلیون پوند حق واسطه‌گری به مدیران برنامه و آژانس‌های مربوطه پرداخت شده که بالاترین کمیسیون تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود. با توجه به ریخت و پاش‌های عجیب چلسی، حدس زدن اینکه بیشترین مبلغ خرج‌شده متعلق به این تیم باشد، خیلی دور از ذهن نیست.

آبی‌های لندنی در این فصل در کنار همه بریز و بپاش‌هایی که برای خرید بازیکن انجام داده‌اند، ۷۵.۱۴میلیون پوند هم به آژانس‌های انتقال بازیکن داده‌اند. تیم دوم در این زمینه هم منچسترسیتی است. سهم سیتیزن‌ها برای ایجنت‌ها ۶۰.۲۶میلیون بوده که عدد کمی نیست. تیم‌های بعدی فهرست البته فاصله زیادی با این دو باشگاه دارند. منچستریونایتد با ۳۴.۰۵ و لیورپول با ۳۱.۵میلیون پوند پرداخت کمیسیون به واسطه‌ها از ولخرج‌ترین باشگاه‌های امسال لیگ برتر بودند. اما بد نیست نگاهی هم بیندازیم به اعدادی که توسط باشگاه‌های کوچک‌تر ثبت شده است.

برنلی و شفیلد، دو قعرنشین جدول به ترتیب ۶.۹۴ و ۵.۱۲میلیون پوند برای خرید بازیکنانشان به ایجنت‌ها درصد پرداخت کرده‌اند و احتمالا برای همین ترکیب چندان قوی‌ای در اختیار ندارند! البته که مثال نقض اینکه حتما باید با سود رساندن به واسطه‌ها تیم خوبی جمع کرد، لوتون تاون است. تیمی کوچک که امسال به لیگ برتر راه یافته و با وجود حضور در منطقه سقوط، هنوز شانس ماندن در لیگ را دارد. هزینه لوتون در این زمینه جالب توجه بوده است؛ ۲.۰۲میلیون پوند! هرچند که اگر این سه تیم به چمپیونشیپ سقوط کنند، احتمالا درس عبرتی خواهد شد برای تیم‌های دیگر که راه موفقیت از چرب کردن سبیل واسطه‌ها می‌گذرد.