کنعانی و رنجـروور، مسی و دست خالی!

هفته گذشته و بعد از پیروزی بسیار مهم آرژانتین در خاک برزیل که رکورد عجیب شکست‌ناپذیری سلسائو در بازی‌های خانگی مقدماتی جام جهانی را شکست، لیونل اسکالونی، سرمربی موفق آبی‌ها که از زمان حضورش روی نیمکت این تیم توانسته تمامی جام‌های معتبر را کسب کند، صحبت از جدایی کرد. این حرف‌ها برای طرفداران آرژانتین بسیار نگران‌کننده بود تا اینکه ESPN در گزارشی راز این واکنش اسکالونی درست پس از برد یک‌بر‌صفر برابر برزیل را فاش کرد. درست است که او از دشواری رقابت در سطح بالا صحبت کرد، اما دلیل اصلی دلخوری مرد شماره یک نیمکت آرژانتین، بی‌توجهی فدراسیون به او و تیمش است. اسکالونی بارها درخواست برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ را به مدیران فوتبالی کشورش داده، اما به جای آن تورهای تبلیغاتی در اندونزی و چین برگزار‌ شده تا قهرمان جهان با تیم‌هایی نظیر اندونزی و استرالیا پیکار کند.

یکی دیگر از دلایل مهمی که رابطه اسکالونی و چیکی تاپیا را به تیرگی کشانده، عدم واریز پاداش قهرمانی در قطر است. فدراسیون فوتبال آرژانتین ۴۲ میلیون دلار پاداش از فیفا برای بالای سر بردن کاپ مذکور به دست آورده و این جدا‌ از پرداختی‌های اسپانسری و‌... است، اما هنوز هیچ پولی به بازیکنان و کادرفنی قهرمان ۲۰۲۲ پرداخت نشده؛ حقیقتی بسیار شگفت‌انگیز. اکثر اعضای آرژانتین در جام‌جهانی قطر در تیم‌های مطرح اروپایی بازی کرده و می‌کنند پس احتمالا دستمزدی که قرار است فدراسیون به آنها پرداخت کند، نسبت به درآمد سالانه‌شان عدد بالاتری نباشد. برای ستاره‌های نامدار تیم که قطعا همین‌گونه است، اما نکته اینجاست که آنها پس از ۳۶ سال شادی را به مردم دیوانه فوتبال‌شان هدیه دادند و قطعا لایق برخورد شایسته‌تری هستند نه اینکه یک سال از دستاورد تاریخی‌شان بگذرد و چیزی عایدشان نشود.

کنار هم قراردادن کیفیت بازیکنان آرژانتین و ایران، قطعا قیاس مع‌الفارق خواهد بود، اما مقصود این است که بازیکنان تیم ملی پس از تحمل سنگین‌ترین شکست تاریخ‌مان در جام‌جهانی و ناکامی در صعود از گروه آسانی که داشتیم، لیست خودروی مورد علاقه‌شان را در اختیار مسوولان قرار دادند تا جدیدترین اتومبیل روز دنیا را بدون پرداخت هزینه گمرکی به کشور بیاورند. یعنی تصور کنید لیونل مسی بابت مهم‌ترین دستاورد دوران ورزشی‌اش که بابت رسیدن به آن چندی پیش هشتمین توپ طلایش را هم کسب کرد، هنوز دریافتی نداشته اما با تمام احترام محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از یک نیمه حضور در جریان شکست ۶ گله مقابل انگلیس می‌تواند پز رنجروور ۱۰۰میلیاردی‌اش را به مردم بدهد!