با توجه به مصدومیت ادامه‌دار «نیمار»، مسئولان تیم ملی برزیل تصمیم گرفتند تا پیراهن شماره ۱۰ را به ««لوکاس پاکتا» هافبک ۲۲ ساله باشگاه آ.ث میلان بدهند؛ بازیکنی که تنها ۱۰ بار برای تیم ملی بزرگسالان سلسائو به میدان رفته است.

«ریوالدو» یکی از بی شمار افسانه‌های برزیلی است که این شماره را بر تن کرده و معتقد است چنین بازیکن جوان و بی‌تجربه‌ای نباید به این زودی پیراهنی به این مقدسی را بپوشد.

ستاره اسبق پسران سامبا بدون زیر سوال بردن توانایی‌های پاکتا، تاکید کرد که پوشیدن این پیراهن صرفا نیازمند سطح خاصی از احترام است.

وی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: دیدار برزیل مقابل آرژانتین را دیدم و بابت اتفاقی که برای پیراهن شماره ۱۰ رخ داد، به شدت ناراحت شدم؛ آنها این پیراهن را به پاکتا دادند؛ پیراهن و شماره‌ای که در سرتاسر جهان قابل احترام است؛ این پیراهن نباید نیمکت‌نشین باشد و در نیمه دوم به میدان برود زیرا این پیراهنی است که تمام دنیا آن را می‌شناسند و به آن احترام می‌گذارند چرا که بازیکنان بزرگ و قابل احترامی همچون پله، ریولینو، زیکو، ریوالدو، کاکا، رونالدینیو و نیمار آن را به تن کرده‌اند.

در ادامه این پست آمده است: البته پاکتا مقصر نیست اما کادر فنی بله؛ زیرا آنها وزن این پیراهن را می‌دانند و همچنین مطلع هستند که چنین کاری می‌تواند فوتبال بازیکنی ۲۲ ساله را که قادر است آینده ای فوق العاده داشته باشد، خراب کرده و بسوزاند؛ همان طور که سرمربی از «رودریگو» محافظت کرد، می‌توانست با اجازه ندادن به پاکتا برای پوشیدن آن پیراهن، از وی نیز محافظت کند. همه ما می‌دانیم که نبرد برزیل و آرژانتین هرگز دوستانه نیست.

پاکتا پیش از پیوستن به میلان در اوایل سال ۲۰۱۹، در باشگاه فلامینگو برزیل رشد کرد و شناخته شد و هم اکنون در جمع روسونری مهره‌ای ثابت محسوب می‌شود.

سلسائو روز جمعه در دیداری دوستانه مقابل آلبی سلسته که در ریاض برگزار شد، با تک گل «لیونل مسی» شکست خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.