شبیخون سارقان به ستاره‌ها

پنجم تیرماه سال جاری، حمید مطهری دستیار امیر قلعه‌نویی در تیم‌ملی فوتبال حدود ساعت ۱۹ در اتوبان مدرس شمال مورد هجوم سه فرد زورگیر قرار گرفت که با دو موتورسیکلت به سراغ خودروی مطهری رفته بودند. سرمربی سابق نساجی تلاش کرد با مقاومت مقابل افراد زورگیر، مانع از دزدی آنها شود، اما نتوانست تا در نهایت گردنبندش به سرقت برود و خودش هم مجروح شود.

سپس چهارم شهریورماه عکس‌هایی از بهنام ابوالقاسم‌پور، مهاجم اسبق پرسپولیس روی تخت بیمارستان منتشر شد که دستش از سه ناحیه شکسته است. دلیل؟ چند روز قبل از آن چند سارق در بزرگراه شهید چمران قصد ربودن خودروی شخصی بهنام ابوالقاسم‌پور را داشتند که این پیشکسوت شناخته شده پرسپولیس و فوتبال ایران با آنها درگیر شد و از شدت صدمات وارده به بیمارستان رفت.

سه روز بعد یعنی در تاریخ هفتم شهریورماه، خبر رسید حمید استیلی بازیکن سابق تیم ملی و سرمربی اسبق پرسپولیس که برای انجام یک کار شخصی به حوالی خیابان ملک رفته بود، در این منطقه از خیابان شریعتی تهران مورد حمله سارقان قرار گرفت. خوشبختانه در این سرقت، حمید استیلی آسیب بدنی ندید و فقط تلفن همراهش به سرقت رفت.

جمعه هفدهم شهریورماه هم سامان آقا‌زمانی، هافبک سابق پرسپولیس در یکی از خیابان‌های تهران مورد هجوم سارقان و خفت‌گیرها قرار گرفت. در این تعقیب و گریز خیابانی، سامان آقا‌زمانی که سوار بر موتور بود، با حمله سارقان تعادل خود را از دست داد و نقش بر زمین شد و سارقان زنجیر طلای گردن او را به سرقت بردند، اما موفق به ربودن گوشی تلفن همراهش نشدند.

دیروز هم که خبر سرقت تلفن همراه علیرضا بیرانوند، سنگربان پرسپولیس و تیم ملی فضای مجازی را درنوردید. ماجرا از این قرار بود که حوالی ساعت ۷ صبح بیرو قصد داشت با خودروی شخصی، دخترش را به مدرسه برساند و هنگامی که ماشینش را پارک کرد تا دخترش را پیاده کند، ناگهان سارقی که از موتور پیاده شده بود، مچ دست بیرانوند را گرفت و در دست دیگرش هم سلاح سرد داشت. بیرانوند هم که همراه دخترش بود، مقاومت نکرد، گوشی را داد و سارق هم بلافاصله سوار بر موتورِ همدستش شد و به سرعت فرار کرد.