رسول مردم، خادم بامعرفت

رسول خادم اما در صحنه حاضر شده و به یاری مردم شتافته. تصویر او در حال حمل یک یخچال، نشان می‌دهد زور بازوی ورزشکاران فقط به درد زمین زدن رقیب نمی‌خورد و می‌توان با آن خیلی کارهای بزرگ‌تر هم انجام داد. اگر شانه‌ای محکم داری، می‌توانی بار مردمت را به دوش بکشی و در قلب آنها جا بگیری. بیخود نیست که خادم در این سال‌ها تا این میزان محبوب شده و مردم به او علاقه دارند. رازش همین است که آقا رسول، سر و کمرش را فقط در پیشگاه محروم‌ترین و دیده نشده‌ترین قشر از مردم کشورش خم می‌کند و ابایی از کار کردن برای آنها ندارد. او از برند خودش و سرمایه اجتماعی مهمی که سال‌ها با خون دل فراهم کرده، در مسیر افزایش توجهات به هموطنان گرفتار و دردمند استفاده می‌کند. آیا عزت و افتخاری بالاتر از این وجود دارد؟

خادم البته گاهی با نامهربانی‌هایی هم مواجه بوده. بارها دیگران و مخصوصا سکانداران فعلی فدراسیون کشتی علیه او مصاحبه کرده‌اند. همین هفته گذشته هم یک آیتم تلویزیونی بسیار بحث‌برانگیز در مورد مقایسه میزان مدال‌های دوران ریاست او و علیرضا دبیر در فدراسیون کشتی روی آنتن تلویزیون رفت که انتقادات فراوانی را برانگیخت. نکته جالب اما اینجاست که خادم لام تا کام حرف نمی‌زند و واکنشی به این مسائل نشان نمی‌دهد. جهان فکری او به کلی متفاوت است و دغدغه‌اش فراتر از این حرف‌هاست که جواب فلان مصاحبه تند را بدهد. آقا رسول با تمرکز بر مسائل انسانی و اجتماعی، تصویری ممتاز و درخشان از ظرفیت یک ورزشکار برای نقش‌آفرینی مثبت در جامعه را ارائه داده که می‌تواند برای سایر ستاره‌ها در دیگر حوزه‌ها هم یک الگو باشد.

بعد از انتشار تصویر خادم در آستارا، بسیاری از اهالی ورزش و هنر با بازنشر این عکس به ستایش از قهرمان سابق کشتی ایران پرداختند. امیدواریم تکانی که این تصاویر در آدم‌ها ایجاد می‌کند، فقط در حد همین استوری کردن آنها نباشد و بقیه هم بفهمند در نهایت چیزی که آدمی را ماندگار می‌کند، مشی و مرام و معرفت اوست، نه مقام و موقعیت و مکنت. مال دنیا، مال دنیاست. اسم آدم، با بزرگ‌منشی است که جاویدان می‌شود.