پس از وقوع سیل در استان لرستان برای جلوگیری از بروز حوادث ثانویه، گاز تعدادی از مشترکان قطع شد، اما در دو روز گذشته و پس از وصل شدن گاز در همه شهرهای این استان، عملیات نشت‌یابی و بازیابی تأسیسات گازی برای وصل کردن گاز بخش غربی شهر پلدختر که به‌طور کامل زیر آب و گل‌ولای رفته بود، آغاز و سرانجام گاز این بخش از شهر نیز وصل شده است.

به گفته غلامرضا لطفعلیان - مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان - هم‌اکنون گاز میدان شهدا، رسالت شمالی، کوچه‌های رسالت ۱، ۲، ۳ و ۴ کوی بهداشت، کوی شهرداری، خیابان انقلاب شمالی و کوچه‌های این خیابان، محله‌های دردیا و کلمانکره، میدان رهبر و بلوار رهبری و سلمان فارسی وصل شده است و با برطرف شدن مسائل ایمنی، گاز باقی محله‌ها نیز وصل می‌شود.

پیش از این نیز گاز بخش شرقی پلدختر با گرفتن انشعابی از خط ششم سراسری گاز وصل و مشکل قطعی گاز ۴۰۰۰ مشترک این بخش برطرف شده بود؛ گاز در روستای سراب حمام به عنوان بزرگ‌ترین روستای استان لرستان با ۵۰۰۰ مشترک نیز وصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان با بیان این‌که گاز روستای چم‌گردله نیز وصل شده است، اظهار کرد: کارکنان شرکت گاز لرستان برای وصل گاز چند روستا در منطقه پران پرویز پلدختر، به‌وسیله بالگرد از رودخانه عبور و پس از وصل گاز روستاهای منطقه در بازگشت شبانه، چند کیلومتر را پیاده‌روی کردند.

پیش از این از سوی مسؤولان اعلام شده بود که در بخش غربی شهر پلدختر به دلیل آبگرفتگی شدید و تخریب روستاها امکان وصل شدن گاز منازل وجود ندارد و گاز مشترکان ١٨ روستای شهر معمولان وصل بوده و در ١٤ روستای این شهر به دلیل تخریب شدید و یا شدت آب زیاد امکان وصل شدن گاز وجود نداشت.

گاز همه شهرهای استان لرستان وصل شد

پیش از این مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از تکمیل فرآیند اتصال گاز شهرهای دوره، چگنی و معمولان در لرستان خبر داده و گفته بود به این ترتیب، اکنون به جز چند روستا که با آبگرفتگی شدید و تخریب روبه‌رو شده‌اند، گاز همه شهرها و روستاهای استان لرستان وصل شده است.

بنا بر اعلام وزارت نفت، حسن منتظر تربتی در تشریح جزئیات عملیات اتصال گاز در شهرهای یادشده گفته بود: با وجود آب‌گرفتگی شدید، گاز شهر معمولان و ۲۲ روستای آن تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه (۱۴ فروردین‌ماه) و گاز شهرهای دوره و چگنی و روستاهای آنها نیز تا ساعت یک بامداد پنجشنبه (۱۵ فروردین‌ماه) وصل شد. او یادآور شده بود که بخش غربی پلدختر و حدود پنج روستای شهر معمولان، معدود مناطقی است که به دلیل حجم قابل توجه آبگرفتگی و تخریب‌های پیش آمده، هنوز امکان وصل گاز در آن‌ها فراهم نشده و اظهار امیدواری کرده بود که با رفع مشکلات، قطعی گاز این مناطق نیز به‌زودی رفع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.