دوران سپری‌شده یاغی‌گری؟

  علیرضا نیکبخت واحدی:  احتمالا آخرین نمونه موفق جابه‌جایی بازیکن بین سرخابی‌ها همین نیکبخت باشد که توانست درخشش خود در لباس استقلال را با پیراهن پرسپولیس هم تکرار کند. انتقال علی نیکی بسیار برای استقلالی‌ها گران تمام شد و آنها تا چندین سال نتوانستند داغ آن را تحمل کنند. هرچند بعد‌ها نیکبخت به استقلال بازگشت اما ‌ای کاش این کار را نمی‌کرد!

  علی انصاریان: پاتک مدیران وقت استقلال به پرسپولیسی‌ها پس از رفتن نیکبخت، جذب یکی از متعصب‌ترین بازیکنان تاریخ سرخ‌ها بود. هرچند مرحوم انصاریان یک سال بیشتر در استقلال دوام نیاورد اما همان‌طور که پرسپولیسی‌ها هم از رفتن بازیکن محبوب‌شان ناراحت نشدند، استقلالی‌ها هم خیلی شاهد درخشش او نبودند، ولی انصاریان برای آنها هم مورد احترام بود.

  محمد قاضی: این مهاجم بلند قامت که تقریبا تمام تیم‌های لیگ برتر را دور زد، در پروژه کهکشانی محمد رویانیان حضور داشت، اما مصدومیت‌ها و وضعیت بد پرسپولیس آن سال باعث شد تا در یک فصل تنها دو گل برای این تیم به ثمر برساند. او سپس در یک انتقال که در آن حد هم سر و صدا نکرد، به‌طور مستقیم به اردوگاه آبی‌ها رفت. قاضی در استقلال به نسبت احیا شد و گل‌های مهمی برای تیم امیر قلعه‌نویی به ثمر رساند. هرچند عمر او در این تیم هم به بیشتر از دو سال نرسید.

  گادوین منشا: منشا دومین یاغی خارجی آبی‌ها پس از هوار ملا محمد بود که البته به صورت مستقیم، با حواشی زیاد و ناگهان در میانه فصل از پرسپولیس به استقلال پیوست و با وجود این سر و صدای زیاد، عملکرد مثبتی در استقلال نداشت. او طی ۱۹ بازی در یک فصل تنها یک بار موفق به گلزنی شد. هواداران پرسپولیس درخشش منشا در لیگ قهرمانان آسیا را به یاد می‌آورند و استقلالی‌ها کتک‌کاری او در فرودگاه را!

  محمد نادری: پیوستن نادری به استقلال هم بسیار عجیب بود. او اوضاع خوبی در پرسپولیس زیر نظر برانکو داشت و به نظر می‌رسید سالیان طولانی در این تیم بماند، اما ناگهان خبر رسید که باشگاه پرسپولیس نتوانسته قرارداد قرضی‌اش با این بازیکن را دائمی کند و استقلال با پرداخت مبلغ رضایت‌نامه او به کورتریک بلژیک، این یاغی را به دام انداخت. نادری البته بعد از یک فصل از استقلال هم جدا شد و حالا شایعاتی درخصوص بازگشت وی به این تیم از لیگ ترکیه به گوش می‌رسد.

  آرمان رمضانی: آرمان هم پس از سپری کردن یک دوره کاملا ناموفق در پرسپولیس، به استقلال پیوست و نمی‌توان گفت که در این تیم درخشید. رمضانی گل‌های مهمی برای آبی‌پوشان زد، ولی در این دو سال، بازیکن فیکس استقلال نبوده و هنوز هم درخصوص ادامه کارش در فصل آینده شک و تردید وجود دارد.