کابوس ما، رویای آنها!

  استیون جرارد برای هدایت‌ الاتفاق به توافق نهایی رسیده و اخبار حیرت‌انگیز دیگری هم در مورد احتمال پیوستن نیمار یا لوکاکو به الهلال به گوش می‌رسد. طبیعتا تا چند ماه پیش اگر چنین خبرهایی می‌شنیدیم، آنها را شایعه می‌انگاشتیم و با یک لبخند از کنارشان رد می‌شدیم، اما بعد از حضور کریس و کریم در عربستان، دیگر بر همگان روشن شده که همه‌چیز برای آنها جدی است.

لابه‌لای اخبار مربوط به جاه‌طلبی سعودی‌ها، زمزمه حضور ماسیمیلیانو آلگری روی نیمکت الهلال هم به گوش می‌رسد؛ تیمی که بعد از جدایی رامون دیاز هنوز سرمربی ندارد. آلگری هم‌اکنون هدایت یوونتوس را بر عهده دارد و حتی خبرهایی در مورد تمدید قرارداد او هم منتشر شده بود. با این حال بحث حضور این مربی در الهلال جدی شد و آنچه رخ داد، واکنش تند و انتقادی هواداران تیم عربستانی بود. در فاصله‌ای کوتاه هزاران توییت علیه آلگری منتشر شد و الهلالی‌ها گفتند از کیفیت مرد ایتالیایی رضایت ندارند. این در حالی است که در کارنامه آلگری، ۶ قهرمانی سریA ‌ ، ۴ قهرمانی جام حذفی، ۲ قهرمانی سوپرجام و ۲ بار صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا دیده می‌شود. با این حال عملکرد ضعیف این مربی در فصل گذشته باعث شده هواداران الهلال آن‌قدر علیه او توییت بزنند که هشتگ «آلگری را نمی‌خواهیم» به ترند اول توییتر عربستان تبدیل شود!

این خبر، ناخودآگاه داستان جدایی آندرا استراماچونی از استقلال و تقلای تاریخی هواداران این تیم برای حفظ مربی ایتالیایی را در اذهان تداعی می‌کند؛ جایی که با ثبت بیش از هشت میلیون کامنت در صفحه استراماچونی، رکورد نظردهی در یک پست این شبکه اجتماعی شکست، اما نهایتا استرا نماند و به شکل لج‌درآوری تا آخرین دلار غرامتش را هم از استقلال گرفت. همه اینها به خاطر کسی بود که کارنامه چندانی در مربیگری ندارد و تنها یک دوره بسیار کوتاه هدایت اینترمیلان را بر عهده داشته است. بعدتر هم حضور فاجعه‌بار او در الغرافه قطر نشان داد مربی ایتالیایی آش چندان دهان‌سوزی نبوده است. حالا کارنامه کسی که ما می‌خواستیم را با کارنامه کسی که عربستانی‌ها نمی‌خواستند مقایسه کنید تا شاید به نتایج جالبی برسید!