چه خبرتـان است؟

مهدی مهدی‌پور: «مسائل فنی تیم ما به هیچ‌کس مربوط نیست.»  جمله عجیب و غریب هافبک استقلال در پایان بازی با مس رفسنجان. طبیعتا میلیون‌ها نفر حق دارند در مورد مسائل فنی تیم‌های بزرگ نظر بدهند. مگر مسائل خانوادگی و زناشویی است که به کسی مربوط نباشد؟ بعد هم چطور مسائل مالی و پول نگرفتن‌تان را مدام در رسانه‌ها مطرح می‌کنید؛ آنها به دیگران مربوط است و مسائل فنی نه؟

  ساکت الهامی:   «اگر سرمربی تیم ملی شوم عربستان را در ریاض، ژاپن را در توکیو و کره‌جنوبی را در سئول می‌برم.»   نامبرده کمی بعد از این مصاحبه با هوادار طی یک نیمه ۶ گل از استقلال خورد!

  امیر قلعه‌نویی: «طی سه روز فوتبال مدرن ایرانی را به تیم ملی تزریق کردیم.»  اظهارنظر حیرت‌انگیز سرمربی تیم ملی، بعد از دو مسابقه دوستانه فروردین برابر روسیه و کنیا. حالا کاری نداریم به اینکه ظرف سه روز هیچ تحول عمیقی در هیچ تیمی نمی‌توان ایجاد کرد، اما خداوکیلی خوشحال می‌شویم اگر یک نفر به ما توضیح بدهد فوتبال مدرن ایرانی چیست؟

  مهدی محمد نبی:    «قدرت تیم ملی در مراسم قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا مشخص شد، چرا که مسوولان سایر تیم‌ها سر میز سرمربی ایران می‌آمدند.»     هر توضیحی، از ارزش هنری این جمله تاریخی کم می‌کند، اما حیف‌مان می‌آید نگوییم ممکن است غیر از این فاکتور مهمی که سرپرست تیم ملی فرمودند، کسب قهرمانی و جام‌های مختلف هم نشان‌دهنده قدرت تیم‌ها باشد!

«حمید مطهری: در مورد اینکه حضورم در کادرفنی تیم ملی درست بود یا نه، رزومه من همه‌چیز را نشان می‌دهد.»    بله خب، رزومه شما نشان می‌دهد در نساجی طی ۲۵ بازی فقط ۲۴ امتیاز گرفتید و بقای قهرمان جام حذفی را در لیگ برتر به خطر انداختید. بنابراین حتما شایسته حضور در کادرفنی تیم ملی هستید.

«هوشنگ نصیرزاده: ثابت شد تراکتور پرتماشاگرترین تیم آسیا است. هواداران ما حقیقی هستند، نه مجازی.» خب کی و کجا چنین چیزی ثابت شد؟ شما الهلال را در عربستان دیدید و آمارش را با تراکتور مقایسه کردید؟ تیم‌های چینی را چطور؟ چرا عادت کردیم همین‌طور فکت بی‌سند صادر کنیم؟ چه نیازی به استفاده بی‌رویه و اغراق‌آمیز از صفات تفضیلی هست؟ با این حرف‌ها، فقط ارزش عشق واقعی و قابل تقدیر هواداران تراکتور را پایین می‌آورید.

علیرضا حقیقی: «در فوتبال ما عبارت کلین‌شیت بد جا افتاده است. استاد فردوسی‌پور این کلمه را مطرح کرد و بدون اینکه توضیح بدهد، ول کرد و رفت. کلین‌شیت نیاز به دفاع جمعی دارد و لزوما مهارت گلر را نشان نمی‌دهد.» ما هم با دروازه‌بان نساجی موافقیم، اما این اظهارات از زبان گلری که در کل نیم‌فصل دوم فقط یک کلین‌شیت داشته، بیشتر شبیه بهانه‌جویی است.

 ریکاردو ساپینتو: «عبدالله ویسی برای صحبت در مورد من ابتدا باید اوراق هویتی خودش را نشان بدهد. من در سطح بالای فوتبال اروپا بازی و مربیگری کرده‌ام. او نباید به خودش اجازه بدهد در مورد من حرف بزند.»  شما که بدون نشان دادن اوراق هویتی، علیه همه حرف زدید و بیشتر از ۱۰ بار کنار زمین دعوا راه انداختید. حالا خطای عبدالله را به بزرگی خودتان ببخشید!

   شاهین بیانی: «اگر VAR بود، استقلال قهرمان می‌شد، اما پرسپولیس سوم هم نمی‌شد.»؛ این جمله را به نمایندگی از ده‌ها اظهارنظر مشابه دیگر از برخی پیشکسوتان عزیز سرخابی انتخاب کردیم. خدای ناکرده شما فوتبالیست قدیمی هستید، مردم به چشم کارشناس نگاه‌تان می‌کنند. مختصر فرقی باید با هواداران کم‌سال و عامی داشته باشید. یعنی اگر کمک‌داور ویدئویی وجود داشت، پرسپولیس حداقل ۱۱ امتیاز از الان کمتر می‌داشت؟ وقتی این‌طوری حرف می‌زنید، چطور انتظار دارید شما را جدی بگیریم؟

  علیرضا بیرانوند: «شادی‌ام بعد از دربی و انجام آن حرکت، دست خودم نبود.»؛ یعنی دست‌تان به‌طور غیرارادی بالا رفت و ۱۰ بار ادای بریدن گلو را در آورد؟ مگر شما طفل صغیر هستید که بی‌اراده و بدون اینکه معنای حرکت‌تان را بدانید چنین کاری انجام بدهید؟ خاصیت این رفتارها چیست، غیر از اینکه به چرخه نفرت و خشونت در فوتبال ایران دامن می‌زند؟