7ماجرای آقای شماره 7

صدری که از دست رفت

زمانی که کریستیانو رونالدو به النصر پیوست، این تیم با اختلاف صدرنشین لیگ عربستان بود و شانس مسلم قهرمانی به شمار می‌رفت. حالا در فاصله ۶ هفته تا پایان لیگ، زردپوشان با یک بازی بیشتر ۳ امتیاز از الاتحاد کمتر دارند و به سختی می‌توانند به قهرمانی در لیگ امیدوار باشند؛ حتی با وجود اخراج سرمربی نامدارشان.

 

۲۰۰ میلیون حقوق و پنجره بسته

روز گذشته خبر رسید که پنجره نقل و انتقالاتی النصر به دلیل بدهی به روی ویتوریا سرمربی اسبق این تیم بسته شده و این بعد دیگری از شرایط بد این روزهای تیم عربی بود. این درحالی است که رونالدو سالانه ۲۰۰ میلیون یورو از این تیم حقوق می‌گیرد اما مدیران باشگاهش تاکنون از پرداخت ۸ میلیون یورو بدهی عاجز بوده‌اند! البته که باشگاه سعودی متمول است اما احتمالا رونالدو با شنیدن این خبر کمی نگران عقب افتادن دستمزدش شده است.

 

حذف‌های پیاپی

اخیرا النصر با شکست برابر الوحده در نیمه‌نهایی جام حذفی، از این رقابت‌ها کنار رفت. این درحالی است که آنها پیش از این سوپرکاپ عربستان را هم با باخت ۳بریک برابر الاتحاد از دست داده بودند تا تنها رقابت در لیگ برایشان باقی مانده و البته منتظر لغزش حریف باشند.

 

خنثی در بازی‌های بزرگ

رونالدو با آمار اعجاب‌انگیز ۴۵۰ گل در ۴۳۸ مسابقه، بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید به شمار می‌رود که این تیم را به جام‌های مهمی رسانده است. کریس در ۱۱ بازی این فصل لیگ، ۱۱ گل برای النصر زده اما در همه بازی‌های مهم این تیم نظیر نبرد با الاتحاد، الهلال و الوحده تنها نظاره‌گر بوده و بس.

 

از فرگوسن تا مربی فولاد یزد

روزگاری مسوول روابط عمومی وزارت ورزش توییت می‌زد که آنها برای هدایت تیم ملی، زیدان و مورینیو را به صف می‌کنند. درست است که این اتفاق رخ نداد، اما حداقل حالا سرمربی اخراجی تیم لیگ یکی فولاد یزد، رونالدو را تمرین می‌دهد! کسی که زیرنظر الکس فرگوسن و زیدان درخشیده اکنون شاگرد دینکو یلیچیچ است که روزگاری در سطوح پایین فوتبال ایران فعالیت می‌کرد.

 

۴ باخت در ۱۴ روز

تعداد باخت‌های رونالدو در لباس النصر به ۴ بازی رسیده و جالب اینجاست که همه این شکست‌ها هم تنها ظرف دو هفته رخ داده است.‌ الاتحاد (یک بار در لیگ و یک بار در سوپرکاپ)، الهلال (در لیگ) و الوحده (در جام حذفی) تیم‌هایی هستند که کریستیانو را مغموم کردند تا جایی که او پس از شکست اخیر، یک حرکت مافوق منشوری خطاب به هواداران رقیب که مسی را تشویق می‌کردند، انجام داد.

 

کریس در ایران؟ شاید

از زمان حضور سی‌آر‌ سون در کشور سعودی، انتظارها برای سفر او به ایران آغاز شده است. اما حالا که وضعیت النصر خوب نیست و شانس صعودش به لیگ قهرمانان آسیای فصل آینده کم، شاید به این زودی رونالدو را در ایران یا مقابل تیم‌های ایرانی نبینیم. النصر در دو صورت به لیگ قهرمانان می‌رسد؛ قهرمانی در لیگ یا نایب قهرمانی در صورتی که الهلال قهرمان جام حذفی شود.