آسمان آبی است، اما نه برای آبی‌پوشان

روز گذشته یکی از روزنامه‌های ورزشی از درگیری لفظی علی فتح‌الله‌زاده با بازیکنان استقلال پس از پیروزی دقایق پایانی این تیم مقابل گل‌گهر خبر داد. آن‌طور که شنیده می‌شود، حتی یکی از بازیکنان مدیرعامل استقلال را دروغگو خطاب می‌کند و کار به‌شدت بالا می‌گیرد. تبعات این اعتراض بازیکنان با‌سابقه استقلال به مدیرعامل‌شان به اینجا می‌رسد که عارف غلامی در دو جلسه تمرینی اخیر تیمش شرکت نکرده و یکی از خبرگزاری‌ها دلیل آن را اعتراض به مشکلات مالی عنوان کرده است. در چنین شرایطی که بازیکنان نسبت به دریافتی‌شان معترض هستند، تصور کنید که مجموعه استقلال یک بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به آندره‌آ استراماچونی، سرمربی اسبقش هم دارد که اگر تا روزهای ابتدایی سال جدید موفق به تسویه آن نشود، بدترین تبعات ممکن به سراغش می‌آید. نابسامانی مدیریتی از زمان عزل شبانه مصطفی آجورلو از مدیریت باشگاه استقلال رونمایی شد و از آن زمان تیم مدیریت فعلی، تمام مشکلات را بر گردن قبلی‌ها انداخته و آجورلو و نزدیکانش هم مدام از خودشان دفاع کردند.

در آخرین اظهارنظر، سردار گفت که از محل درآمد بورسی باشگاه ۱۲۳ میلیارد تومان در حساب استقلال باقی مانده بود که قبل از جهش افسارگسیخته دلار، می‌شد با آن طلب استراماچونی را صاف کرد و مانده‌اش را هم خرج تیم کرد. اما حتی اگر رئیس سازمان خصوصی‌سازی از تشکیل پرونده علیه مدیرعامل سابق استقلال خبر دهد و مدیر فعلی هم در‌به‌در به دنبال دریافت وام و قرض باشد، بازهم چیزی که عیان به نظر می‌رسد وضعیت بغرنج آبی‌پوشان است. استقلال جزو معدود مدعیانی بود که در نیم فصل نتوانست بازیکنی به خدمت بگیرد و با ادامه وضعیت فعلی قطعا بازیکنان و کادرفنی بیشتر از قبل اعتراضشان به مدیریت باشگاه را علنی می‌کنند. به این خبر تایید نشده هم توجه کنید که ساپینتو به عنوان سرمربی تیم آن‌قدر از دست فتح‌الله‌زاده شاکی است که مدت‌ها از آخرین گفت‌وگوی این دو نفر گذشته است!

نه می‌توان اشتباهات آجورلو را کتمان کرد و نه پوششی بر مشکلات مدیریت فعلی آبی‌ها گذاشت که پس از چند ماه هنوز در پی به دست آوردن پول است و روش اعلام شماره حساب برای کمک همگانی را اتخاذ کرده. هم اولی را وزارت ورزش برگزید و عزل کرد و هم دومی را همان مجموعه روی کار آورد. پس برای رسیدن به این موضوع که اوضاع بد فعلی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تقصیر چه شخص یا نهادی است، خیلی کار دشواری نیست.