اخراج یا انتقام؟

 استقلال ۶ روز پس از شکست ۲برصفر برابر تراکتور در تبریز، این‌بار در جام حذفی باید به مصاف این تیم برود. آن هم در شرایطی که آنها هفته ملتهبی را پشت سر گذاشته‌اند. این تیم در بازی امروز محمدحسین مرادمند، عارف غلامی، ابوالفضل جلالی و محمد محبی را در اختیار ندارد و وضعیت آرش رضاوند هم در هاله‌ای از ابهام است. اینها را به حواشی به وجود آمده در خصوص مدیریت سابق و مشکلات مالی باشگاه اضافه کنید تا اسفناک بودن وضعیت آبی‌ها ملموس‌تر باشد. داستان اخراج ریکاردو ساپینتو هم از آن دست شایعاتی است که خیلی قرص و محکم تکذیب نشد و هنوز هم عده‌ای اعتقاد دارند در صورت شکست در بازی امروز و کنار رفتن از جام حذفی، علی فتح‌الله‌زاده از سرمربی پرتغالی عبور می‌کند تا احتمالا گزینه ایرانی مدنظر خودش را بیاورد.

استقلال همان‌طور که در خارج از زمین پر از مشکل است، داخل مستطیل سبز هم اوضاع خوبی ندارد و نمایش این تیم اصلا قابل قبول نیست. از آن طرف تراکتور با سرمربی جدیدش یعنی پاکو خمنز نتایج بدی نگرفته و شکست دادن همین استقلال در آخرین بازی نیم‌فصل سبب شد تی‌تی‌ها یک بار دیگر به آینده امیدوار شوند؛ هرچند اگر عمر کاری این سرمربی در باشگاه پر از تغییرات تراکتور به دنیا باشد! تراکتور که امسال هم‌ مثل تمام سالیان اخیر که زنوزی مالکیت باشگاه را برعهده دارد فصل را به امید قهرمانی شروع کرد، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و اکنون در رده ششم جدول قرار دارد. هرچند آنها هنوز برای حضور در جمع چهار تیم بالای جدول شانس دارند، اما این موضوع هم‌ مشخص است که با قهرمانی در جام حذفی که مسیر کوتاه‌تر و به نسبت آسان‌تری دارد، این تیم‌ می‌تواند سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کند و از آن مهم‌تر فصل را با جام به پایان برساند.

پس این بازی قطعا مهم‌ترین نبرد این مرحله از جام حذفی است؛ هم استقلال می‌خواهد انتقام شکست هفته قبل در لیگ را بگیرد و به ماجراجویی در جام حذفی ادامه دهد و هم تراکتور قصد ندارد به همین راحتی فرصت کسب جام را از دست بدهد. خمنز، سرمربی تراکتور دیروز در مورد این بازی به رسانه رسمی تراکتور گفت: «پس از برد بزرگ مقابل استقلال، به خاطر شرایط آب و هوایی تبریز، کمی کارمان سخت شد. با این حال. تمرینات منظمی انجام داده‌ایم و آماده بازی با استقلال هستیم. می‌خواهیم برد هفته گذشته را تکرار کنیم.» تراکتور امروز هم مثل مسابقه لیگی با استقلال محمد عباس‌زاده را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.