نصر برای عربستان؟

او به منچستریونایتد بازگشت تا شاید در پیراهن عشق قدیمی‌اش، بار دیگر طعم عزت و آرامش را بچشد، اما اوضاع کاملا برعکس پیش رفت. کریس در منچستر با کادرفنی درگیر شد و هواداران هم جانب اریک تن‌هاخ را گرفتند. یک مصاحبه بسیار تند و بدموقع از رونالدو علیه یونایتد در آستانه جام‌جهانی، باعث شد به‌طور همزمان او از این باشگاه رانده شود. خیلی‌ها گفتند کریس نباید آن حرف‌ها را درست دم جام‌جهانی به زبان می‌آورد و تیم ملی پرتغال را به حاشیه می‌برد. اوضاع برای رونالدو زمانی بدتر شد که این بازیکن در تیم ملی هم نیمکت‌نشین شد. حذف از مرحله یک‌چهارم نهایی و پایان رویای قهرمانی با پرتغال در جام‌جهانی از یکسو و تماشای فتح این مسابقات توسط لیونل مسی از سوی دیگر، روزگار رونالدو را برزخی‌تر کرد. حالا او به عنوان تنها بازیکن بدون تیم جام‌جهانی ۲۰۲۲، باید هر چه سریع‌تر با یک باشگاه جدید قرارداد ببندد، اما مشکل اینجاست که پیشنهاد مهمی هم وجود ندارد؛ غیر از درخواست همکاری النصر عربستان. آیا هرگز کسی فکر می‌کرد روزی تنها پیشنهاد مهم رونالدو مربوط به فوتبال عربستان باشد؟

مسی و رونالدو در خدمت عربستان

در لحظه تنظیم این مطلب، رسانه‌های مختلف جهان از احتمال بسیار بالای حضور کریستیانو رونالدو در النصر خبر می‌دهند. نمی‌دانیم که این اتفاق رخ خواهد داد یا نه، اما اگر این‌طور شود، حضور یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال در یک تیم باشگاهی عربستانی نمود تبلیغاتی بسیار خوبی برای آنها خواهد داشت. می‌دانیم که عربستان طرح‌های زیادی را برای پیشرفت، مخصوصا در حوزه گردشگری استارت زده و قرار است آنها در سال ۲۰۳۰ میلادی جایگاهی در‌خور و کاملا ارتقا یافته از این منظر پیدا کنند. به همین منظور عربستانی‌ها چندی پیش یک قرارداد بسیار پرسروصدا و هنگفت هم با لیونل مسی بستند که بر اساس آن، ستاره تیم ملی آرژانتین و شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل به سفیر گردشگری عربستان شد. همزمان عربستان بعد از چندین دهه بی‌اعتنایی به میزبانی از مسابقات بزرگ، وارد این حوزه نیز شده است. در حال حاضر، میزبانی این کشور از جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ تقریبا قطعی است و البته زمزمه‌هایی هم وجود دارد مبنی بر اینکه آنها نامزد میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۰ خواهند بود. طبیعی است که در چنین مسیری، حضور احتمالی رونالدو در عربستان یک تبلیغ مثبت و بسیار بزرگ برای این کشور تلقی خواهد شد.

این طرف؟ کوچ لوکادیا

نمی‌شود برگزاری جام‌جهانی در قطر یا احتمال حضور کریستیانو رونالدو در النصر عربستان را دید، اما به مخاطب فرمان داد که راه را بر مقایسه ببندد و این شرایط را در کنار وضعیت فوتبال ایران قرار ندهد. درست در روزهایی که نام رونالدو و عربستان کنار هم قرار گرفته، شاهد کوچ ناگهانی یورگن لوکادیا از ایران و فسخ قرارداد او با پرسپولیس هستیم؛ اتفاقی که به هر دلیلی رخ داده باشد، یک ضد تبلیغ بزرگ برای ایران محسوب می‌شود. تازه این در شرایطی است که جایگاه رونالدو و یکی مثل لوکادیا در فوتبال دنیا به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست. در هر صورت به نظر می‌رسد حضور احتمالی سی.‌آر.‌سون در عربستان، یک نصر‌(پیروزی) بزرگ برای کشور همسایه خواهد بود.