افسانه در مرز پایان

این فرضیه هم مطرح شد که چون کریس تیم را به حاشیه برد، مدیران هم در آستانه نخستین بازی پرتغال در جام‌جهانی ۲۰۲۲ این خبر را اعلام کردند تا تمرکز این مهاجم ۳۷ ساله را از او‌ گرفته و به نوعی پاسخ این اقدام ناشیانه او را بدهند. به هرحال در ادامه فصل رونالدو را دیگر در پیراهن قرمز تیم شهر منچستر نخواهیم دید و با توافق دوجانبه، قرار نیست از این جدایی پولی نصیب باشگاه شود، اما از طرفی حقوق هنگفت ۵۰۰ هزار پوند در هفته رونالدو هم قطع می‌شود. باشگاه برای سی.‌‌آر.سون بابت به ثمر رساندن ۱۴۵ گل در ۳۴۶ بازی طی دو دوره حضورش تشکر کرد و کریس هم این احترام را پاسخ داد.

حال سوالی که مطرح می‌شود، این است که آینده رونالدو چه می‌شود. در واقع در تابستان هم او‌ تلاش زیادی برای جدایی کرد، اما هیچ باشگاه بزرگی برای به خدمت گرفتن این بازیکن پیش‌قدم نشد. این نشانه‌هایی از پایان دوران امپراتوری او در فوتبال است؛ هرچند خودش این موضوع را قبول ندارد. به گزارش مارکا آینده کریستیانو ادامه دادن دوران بازی‌اش در انگلیس به همراه نیوکاسل یا رفتن به النصر عربستان است؛ مالک هر دو باشگاه محمد بن سلمان پادشاه عربستان است. نیوکاسل در تابستان گذشته به دنبال جذب رونالدو بود و با آغاز نقل و انتقالات زمستانی، باز هم برای به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو که حالا بازیکن آزاد است، تلاش می‌‌کند.

باید دید کاپیتان پرتغال با ماندن در جزیره به نیوکاسل در کسب سهمیه کمک و ثابت می‌کند که هنوز تمام نشده یا اتفاقات دیگری رخ می‌دهد.  از آن طرف اندکی پس از خبر فسخ قرارداد کریستیانو رونالدو با منچستریونایتد، اسکای در خبری اختصاصی مدعی شد که مالکان منچستریونایتد قصد جذب سرمایه‌ خارجی را دارند؛ چیزی که ممکن است به واگذاری این باشگاه به مالک دیگری منجر شود. در شرایطی که کمتر از یک ساعت از خبر دوم می‌گذشت، یافته‌های تایمز نشان داد ارزش سهام باشگاه منچستریونایتد در بازار نیویورک با رشد ۱۷ درصدی مواجه شده است؛ این یعنی در همین مدت، حدود ۴۰۰ میلیون دلار به ارزش اقتصادی این باشگاه افزوده شده است. در شرایطی که سران منچستریونایتد حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران در مورد صحت خبر جذب سرمایه‌گذار نشده‌اند و ارزش باشگاه به لطف همین گمانه‌زنی رو به رشد است، شایعه فروش این باشگاه بیش از پیش جدی به نظر می‌رسد.