معضل جدید مسی؛ بازگشت به پاریس

آرژانتینی‌ها به قدری از کسب سومین قهرمانی در جام جهانی سرمست بودند که فراموش کردند اصول اخلاقی و حرفه‌ای هم در فوتبال وجود دارد. بلافاصله پس از قهرمانی و هنگامی که همه بازیکنان در رختکن آلبس سلسته درحال پایکوبی بودند، امیلیانو مارتینز سنگربان پرحاشیه این تیم و یکی از ستارگان فینال با تمسخر کیلیان ‌امباپه، از هم تیمی‌هایش خواست که یک دقیقه برای مهاجم فرانسه سکوت کنند! اما مارتینز دست‌بردار ‌امباپه نبود. البته او در فینال با احتساب ضربات پنالتی، ‌۴بار برابر ‌امباپه تسلیم شد؛ ولی هنوز هم از هر فرصتی برای تمسخر ستاره خروس‌ها استفاده می‌کند. نمونه‌اش هم نشان دادن عروسک نوزاد که به جای سر، عکس‌ امباپه روی آن نصب‌شده و درراستای تمسخر ستاره جوان توسط گلر آرژانتین در خیابان‌های بوینس آیرس گردانده شد.

همه این اتفاقات درحالی رخ داد که مسی به‌عنوان هم تیمی ‌امباپه در پاری سن‌ژرمن کنار مارتینز حضور داشت و از نزدیک شاهد تخریب زوج خط حمله تیم باشگاهی‌اش بود. بسیاری از هواداران پی اس جی پس از این اتفاق، انتقادات تندی را روانه لئو کردند که نباید اجازه چنین کاری را به هموطنانش می‌داد. کار به جایی رسیده که در یک کافه در فرانسه، پیراهن مسی روی زمین به شکل پادری طراحی و از مشتریان خواسته شده است که قبل از ورود، کفش‌هایشان را با آن تمیز کنند! اتفاقی که اوج انزجار از ستاره آرژانتینی را می‌رساند.  البته که برخی این تصویر مخابره‌شده را مربوط به قبل از فینال و منشأ آن را هم هواداران مارسی دانسته‌اند. عکس فوق، پیراهن باشگاهی مسی است و مارسی هم دشمن قسم‌خورده پی‌اس‌جی.

به هرحال حتی اگر همه این‌ها شانتاژ رسانه‌ای یا مربوط به گذشته باشد، مسی اکنون با یک معضل عجیب برای بازگشت به باشگاهش روبه‌رو است. قطعا او در دیدار هفته آینه پی‌اس‌جی برابر استراسبورگ به میدان نمی‌رود و فعلا از باشگاه مرخصی گرفته اما دیدار و همکاری دوباره او با‌ امباپه گریزناپذیر است. آن هم در شرایطی که گفته می‌شود ستاره جوان باشگاه از اینکه به مسی بیشتر از او توجه می‌شود راضی نیست و این دو رابطه چندان حسنه‌ای ندارند. به هر ترتیب حالا طرفداران محلی پاری سن‌ژرمن هم پشت ‌امباپه هستند و باید دید لئو این چالش را چگونه مدیریت خواهد کرد.