بازگشت شوالیه

در هر صورت آجورلو که در مدت یک سال و ۲۳ روز سکان مدیریت باشگاه استقلال را برعهده داشت و در این مدت روزهای شیرین و بعضا پرحاشیه‌ای را هم تجربه کرد، جای خود را به فردی می‌دهد که برای پنجمین بار مدیریت یکی از پرطرفدارترین تیم‌های ایران را تجربه می‌کند و در مجموع بیش از ۱۰ سال حضور در این پست را تجربه کرده است. درباره اینکه آیا فتح‌الله‌زاده گزینه مناسبی برای مدیرعاملی استقلال هست یا خیر، مناقشات زیادی مطرح شده و چه بسا او در آخرین دوره حضورش که به یک ماه هم کشیده نشد به‌شدت در سیاست‌ها و گفتارش تناقض داشت. البته حاجی محبوب آبی‌ها، هنوز هم پز دوران مدیریتی خودش را می‌دهد و هنوز هم عده‌ای هستند که بدهی‌های به جا مانده از دوران وی را یادآوری کنند. به هرترتیب گویا رفاقت با وزیر ورزش این‌بار به کمک فتح‌الله‌زاده آمده و باید دید استقلال با حضور او چه دورانی را تجربه خواهد کرد، اما هرچه هست، رفتن ناگهانی آجورلو هم ابهامات زیادی را به وجود آورد که احتمالا به همین سادگی حل نشوند.

در اوج سوالاتی که پس از برکناری شبانه آجورلو مطرح شد، «ایسنا» نوشت که دلیل این اتفاق، سرشاخ شدن سردار با صدا‌و‌سیما بر سر ماجرای حق پخش بوده است. در آغاز لیگ امسال، جنگ میان مدیرعامل استقلال و صدا‌و‌سیما به قدری بالا گرفت که آبی‌ها در مصاحبه با برنامه‌های تلویزیونی حاضر نمی‌شدند و شبکه سه هم موقع پخش بازی‌های این تیم، از کادربندی‌ای استفاده می‌کرد که تبلیغات محیطی کنار زمین مشخص نشوند! درحالی که تمام فوتبال ایران به دنبال مطالبه پخش تلویزیونی بوده و هستند، رویکرد اتخاذی آبی‌ها تند‌تر بوده و «ایسنا» همین موضوع را دلیل برکناری آجورلو می‌داند. البته برخی دیگر اختلافات مالی درون باشگاه و مشکلات به وجود آمده را دلیل برکناری آجورلو می‌دانند. موضوعی که نمی‌توان آن را تایید کرد. از طرفی فرضیه اتفاقات اخیر برای باشگاه مطرح شده که آجورلو نتوانسته به خوبی در ماجرای عارف غلامی مدیریت مورد نظر را انجام دهد. با تمام این تفاسیر، آجورلو دو روی سکه را در زمان مدیریت استقلال دید.

روی نخست، محبوبیت بیش از حد نزد هواداران بود که برخی اقدامات پوپولیستی مانند وعده‌های بزرگ، واکنش به میکروفن قرمز رنگ یک خبرنگار و البته نتیجه گرفتن تیم که منتج به قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر شد، موجب بالا رفتن محبوبیت وی شد. از طرفی تعلل در انتخاب جانشین فرهاد مجیدی، نحوه کنار گذاشتن وریا غفوری و عدم تحقق وعده‌هایی نظیر تاسیس شبکه ماهواره‌ای استقلال و آماده نشدن کمپ ناصر حجازی که قرار بود پارسال تکمیل شود و هنوز قابل استفاده نیست، سبب شد سردار در ماه‌های پایانی مدیریتش فشار را احساس کند. اکنون آبی‌ها منتظر شوالیه همیشگی هستند تا یک بار دیگر نقش ناجی را برای این تیم بازی کند. البته که استقلال این روزها حداقل روی کاغذ اوضاع بدی ندارد و باید دید فتح‌الله‌زاده می‌تواند طیف ناراضی هواداران را هم به سمت خود سوق دهد یا خیر.