رونالدو تابستان امسال تمام تلاش خود را برای جدایی از منچستریونایتد انجام داد؛ صرفا به دلیل اینکه شیاطین سرخ در لیگ قهرمانان اروپا حاضر نیستند. با این حال هیچ مشتری‌ای برای کریس پیدا نشد تا او فصل را با سرخوردگی و بدون پیگیری تمرینات تیمی آغاز کند. نتیجه آن‌ هم این شد که او تا این مقطع، تنها یک گل به ثمر رسانده و در یونایتد هم به عنوان بازیکن ثابت به کار گرفته نمی‌شود. با ورود به دوره اخیر فیفادی، تصور می‌شد رونالدو در لباس پرتغال بتواند به روزهای خوش گذشته برگردد. کریس با ۱۱۷ گل ملی، برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی است و از سال ۲۰۱۸ در ۳۷ بازی با لباس کشورش، ۳۲ گل به ثمر رسانده است. آماری که در این سن و سال خیره‌کننده به نظر می‌رسد اما مساله اینجاست که انگار دیگر پیراهن ملی هم برای برنده ۵ توپ طلا، جادو نمی‌کند.

22- (2) copy

رونالدو در دو بازی اخیر در لیگ ملت‌ها برابر جمهوری چک و اسپانیا، یک برد و یک باخت را تجربه کرد تا تیمش از صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ ملت‌ها باز بماند؛ تیمی که مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست. او در بازی با چک یک پنالتی به رقیب داد و از ناحیه بینی هم به‌شدت مصدوم شد. در بازی با اسپانیا هم 90 دقیقه بی‌هدف دوید، تیمش در دقایق پایانی گل خورد و بعد از بازی هم روزنامه‌های پرتغالی به‌شدت سبک بازی متکبرانه و توقع بیش از حد وی از هم تیمی‌هایش را مورد انتقاد قرار دادند. حال این بازه کمی بیش از یک هفته‌ای بازی‌های ملی را از دیدگاه مسی، رقیب ابدی و ازلی رونالدو ببینید. او در دو بازی دوستانه برای آلبی سلسته موفق شد 4 گل به ثمر برساند. دو گل برابر هندوراس و دو گل برابر جامائیکا و جالب اینجاست آلبی سلسته هر دو بازی را با برتری 3‌بر‌صفر به پایان رساند. مسی که به دلیل بیماری گفته می‌شد شاید بازی هم نکند، در 35 دقیقه حضورش در میدان بریس کرد تا در صد و شصت و پنجمین دیدار ملی‌اش، نودمین گل ملی خود را هم به ثمر برساند تا 19 گل با رکورد علی دایی فاصله داشته باشد و احتمالا سومین بازیکن تاریخ فوتبال می‌شود که گل‌های ملی‌اش دو رقمی خواهد شد.

22- (11) copy

او مثل رونالدوی قبل از این برهه، حالا ستاره تیم ملی کشورش است. مسی برخلاف فصل قبل، فصل جدید را در تیم باشگاهی‌اش هم خوب آغاز کرده است. او در 8 بازی لیگ یک فرانسه، 4گل و 7پاس گل ثبت کرده تا نشان دهد به‌شدت آماده است تا به تنها حسرت دوران بازی‌اش یعنی کسب قهرمانی جام‌جهانی یورش ببرد. جامی که 8 سال قبل تا یک قدمی فتح آن‌هم پیش رفت، اما دستش کوتاه ماند. در دوقطبی فعلی مسی - رونالدو، ستاره آرژانتینی دست بالاتر را دارد و باید دید کریس با همان اراده مثال‌زدنی می‌تواند یک بار دیگر ورق را برگرداند یا اینکه باید پذیرفت که دوران افسانه‌ای رونالدو به پایان رسیده است.