من «پرسپولیس» هستم!

پرسپولیس در حالی این بازی را ۳‌بر‌یک به سود خود‌ به پایان برد که نمایش قرمزها کاملا قابل قبول و دلگرم‌کننده بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی در این بازی با وجود ناهمواری زمین مسابقه به خوبی توپ را گرداندند و توانستند موقعیت‌های خوبی بسازند. سه گلی هم که این تیم به ثمر رساند در جریان بازی بود و با همکاری بازیکنان رقم خورد. اگرچه قرمزها در این مسابقه سرانجام نخستین گل فصل‌شان را دریافت کردند، اما این گل هم از روی پنالتی بحث‌برانگیز اعلام‌شده از سوی بیژن حیدری در دقایق پایانی به ثمر رسید. در مجموع عملکرد پرسپولیس در این مسابقه طوری بود که زنگ خطر را برای کل مدعیان لیگ به صدا در آورد. آنها خوش‌اقبال بودند که سپاهان و فولاد هم برابر ذوب‌آهن و مس رفسنجان متوقف شدند تا پرسپولیس به تنهایی با ۱۱ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد.

پول دادند و آش می‌خورند!

حکایت بازی پرسپولیس و هوادار، داستان همان ضرب‌المثل معروفی است که می‌گوید: «هر چقدر پول بدهی، آش می‌خوری.» پرسپولیس امسال هزینه بسیار زیادی برای جذب بازیکن انجام داده و دست‌کم در این مسابقه توانست طعم درخشش آنها را بچشد. به‌طور مشخص سعید صادقی که از او به عنوان بمب نقل‌وانتقالات یاد می‌شد و شروع خوبی هم در پیراهن پرسپولیس نداشت، در این مسابقه یکی از بهترین نمایش‌های عمرش را ارائه داد. صادقی روی گل اول موثر بود و دو گل بعدی را هم خودش به ثمر رساند؛ یکی از دیگری زیباتر. همچنین لوکادیا به عنوان دیگر خرید پرسروصدای پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و برای دومین مسابقه پیاپی موفق به گلزنی شد. می‌گویند حضور این مهاجم هلندی در پرسپولیس چیزی حدود یک میلیون یورو برای قرمزها هزینه داشته است. در نتیجه انتظارات از او بالاست و در ابتدا فیزیک ناآماده لوکادیا هم بدگمانی‌هایی ایجاد کرد، اما حالا مشخص شده او می‌تواند بازیکن مهمی برای پرسپولیس باشد. به این فهرست اضافه کنید دانیال اسماعیلی‌فرد را که نخستین پاس گلش را با پیراهن قرمز داد و او هم تا حدی از زیر فشار خارج شد.

می‌توانند ترسناک‌تر هم باشند

پرسپولیس هفته خوبی را پشت سر گذاشت و سایر مدعیان را به هراس انداخت، اما ممکن است وضع آنها در ادامه بهتر از این هم بشود. شیخ دیاباته، آخرین خرید مهم پرسپولیس در این فصل است که شرایط لازم را برای حضور در این مسابقه نداشت و شاید افزوده شدن او به خط حمله منجر به افزایش زهر و ضرب سرخ‌پوشان بشود. فراموش نکنید این تیم وحید امیری را هم دارد که یکی از بهترین بازیکنان ایران است و فعلا دوران نقاهت جراحی کمرش را پشت سر می‌گذارد. اگر امیری آماده شود، در چند پست می‌تواند برای پرسپولیس بازی کند و این خبر خوبی برای یحیی گل‌محمدی خواهد بود.