شب خاص طارمی در  3 پرده

پرده اول؛ بازی صدم: این مسابقه صدمین حضور مهدی طارمی در پیراهن پورتو بود. به همین مناسبت حتی صفحات رسمی باشگاه در فضای مجازی هم به افتخار مهاجم ایرانی پست تبریک فارسی نوشتند و به او لقب «پسر خلیج‌فارس» دادند. طارمی که دو سال پیش از ریوآوه به پورتو پیوست، در این مدت در ۱۰۰ بازی برای این تیم به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن ۵۳ گل، ۳۷ پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است. او فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۶ گل و ثبت ۱۷ پاس‌گل نقش بسزایی در قهرمانی‌های پورتو در لیگ برتر و جام حذفی پرتغال داشت.

پرده دوم؛ پاس گل و مصدومیت: طارمی که فصل را با دبل شروع کرده بود، در بازی هفته دوم موفق به گلزنی نشد و این طلسم برابر اسپورتینگ هم تکرار شد. با این حال او چندان هم دست خالی میدان را ترک نکرد، چرا که موفق شد سی‌وهفتمین پاس گلش را با پیراهن آبی ارسال کند. او که در دقیقه ۴۲ به اوانیلسون پاس گل داده بود، در دقیقه ۷۲ از زمین بیرون رفت و جای خودش را به گالنو داد. این تعویض به دلیل مصدومیت اتفاق افتاد، اما به نظر می‌رسد جایی برای نگرانی نیست. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو در پایان بازی اعلام کرد طارمی بین دو نیمه هم کمی احساس درد می‌کرده و برای احتیاط تعویض شده است. در نتیجه بعید به نظر می‌رسد او مشکل خاصی داشته باشد.

پرده سوم؛ غائله پنالتی‌ها: در بازی این هفته پورتو، اما اتفاق جالب دیگری هم رخ داد، اینکه بلافاصله بعد از خروج طارمی از زمین دو پنالتی به سود پورتو اعلام شد که هر دو هم به ثمر نشست. این اتفاق در شرایطی رخ داد که طی هفته‌های گذشته رقبای پورتو به‌شدت روی طارمی فشار آورده‌اند و او را متهم به تمارض می‌کنند. هنر پنالتی گرفتن طارمی باعث آشفتگی آنها شده و سعی کرده‌اند با چنین فضاسازی‌هایی به او فشار بیاورند. با این حال در این مسابقه هنگام وقوع دو پنالتی طارمی در زمین نبود و کونسیسائو از همین موضوع، بهانه‌ای برای طعنه زدن به رقبا فراهم کرد. سرمربی پورتو گفت: «خوشحالم که طارمی پنالتی‌های ما را در این بازی نگرفت!»

31- (15) copy