افسانه‌ای که واقعیت داشت

همان‌طور که حتما می‌دانید، نخستین قرارداد مسی روی دستمال کاغذی در یک رستوران نوشته شد. استعدادیاب‌های بارسلونا که نمی‌خواستند وی را از دست بدهند، حاضر شدند علاوه بر پرداخت هزینه ماهانه ۹۰۰ دلاری درمان اختلالات هورمونی لئو، ۷۰۰ دلار هم به خانواده‌اش حقوق پرداخت کنند.

مسی در تمام عمر، دو بار از بازیکنان حریف درخواست تعویض پیراهن داشته؛ اولی از زین‌الدین زیدان و دومی هم فابین وارگاس، بازیکن تیم آلمریا! او پس از بازی شخصا به رختکن حریف رفته و با اهدای لباس خودش، ژاوی، اینیستا، آلوز، پیکه و پویول، درخواست کرده لباس وارگاس را بگیرد؛ آنچه گویا اهداف خیرخواهانه داشته است.

راز شادی پس از گل لئو و دست‌هایی که همیشه رو به آسمان دراز می‌شوند، یادبود مادربزرگ اوست. کسی که بزرگ‌ترین مشوق دوران کودکی مسی بوده، در سال ۱۹۹۸ از دنیا رفت و موفقیت نوه‌اش را ندید.

پستی که لئو مسی پس از پیوستن به پاری‌سن‌ژرمن در اینستاگرامش منتشر کرد، با بیش از ۲۲ میلیون لایک، بیشترین تعداد پسندیده شدن یک عکس در تاریخ این شبکه اجتماعی را دارد.

گینزا کاتانا جواهر‌ساز شهیر ژاپنی در سفری که مسی به این کشور داشت، قالب پای چپ این ستاره آرژانتینی را با طلای خالص ۲۵ کیلوگرمی درست کرد که در سال ۲۰۱۳ و پس از سونامی توهوکو، این اثر با مبلغ ۲/ ۵ میلیون دلار به فروش رفت.

زمانی که مسی جوان بود، حین صحبت با دختر دایی‌اش در یک رستوران با خبرنگار مجله پیپل که قصد داشت از وی عکاسی کند، ‌درگیر می‌شود، اما کتک مفصلی می‌خورد و بعد از شکایت علیه نشریه مبلغ یک میلیون دلار خسارت می‌گیرد.

مسی از ۵ سالگی و از طریق دوستش که پسرخاله همسر فعلی‌اش محسوب می‌شد، با آنتونیا کروز آشنا شده و در سال ۲۰۰۸ پس از سال‌ها وی را در مراسم ترحیم دوست‌شان دوباره می‌بیند. او چند روز بعد برای آنتونیا یک گوشی بلک‌بری خرید و رابطه این دو رسما آغاز شد.

مانند تمامی آرژانتینی‌های متولد دهه ۸۰ میلادی به بعد، مسی هم دوست داشته تا روزی مارادونا شود، اما الگوی او در زمین فوتبال کسی نبوده جز پابلو آیمار. لئو وقتی در ۱۸ سالگی رو‌در‌روی هافبک آرژانتینی وقت والنسیا ایستاد، ‌از ذوق چند دقیقه‌ای را در زمین نزدیک او پرسه می‌زد!

مسی تنها بازیکن تاریخ دنیای فوتبال است که مجموع تعداد گل‌ها و پاس گل‌هایش سه رقمی شده و از عدد هزار عبور کرده است؛ ۷۶۹ گل زده مسی در دوران بازی در کنار ۳۳۱ پاس گل وی.

با وجود درخشش ناکافی فنی، جذب مسی برای پاری‌سن‌ژرمن سود سرشار مالی داشت. آیا باورتان می‌شود باشگاه فرانسوی از محل جذب این بازیکن حدود ۷۰۰ میلیون یورو سود برده باشد؟