با این حال گویا این بقا برای او چندان هم بی‌هزینه نبوده است؛ چرا که ظاهرا سرمربی پرسپولیس تصمیم گرفته برخی از اعضای کادرش را کنار بزند. نحوه عملکرد پرسپولیس در فصل گذشته طوری بود که هم حمید مطهری به عنوان دستیار اول و تئوریسین گل‌محمدی زیر سوال رفت و هم داود فنایی و مظاهر رحیم‌پور به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها و بدن‌ساز تیم. دیروز اما در فاصله‌ای کوتاه خبر جدایی فنایی و مظاهری منتشر شد. مربی گلرهای سرخ‌پوشان تایید کرد به او گفته شده جایی در تیم فصل بعد ندارد و رحیم‌پور هم با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد ادامه همکاری با پرسپولیس برای او مقدور نیست.

عقب‌نشینی بسیار بزرگ یحیی برای حفظ جایگاه خودش در پرسپولیس در حالی انجام شده که او تا پیش از این با قدرت از دستیارانش دفاع می‌کرد. گل‌محمدی همیشه در مقابل بحث ضعف دستیارانش موضع جدی می‌گرفت و زیر بار انتقادها نمی‌رفت. حمید مطهری هم در آخرین نشست خبری‌اش با خبرنگاران در این مورد گفته بود: «کجا را دیدید یک تیم دو قهرمانی لیگ و یک سوپرجام و یک نایب قهرمانی آسیا داشته باشد و بعد بگویند کادر ضعیف است؟ این خنده‌دار است. نه اینکه من در تیم باشم و این را بگویم. من از مربی بدن‌ساز و مربی دروازه‌بان‌ها دفاع می‌کنم.» مطهری در همین مصاحبه منتقدان کادرفنی پرسپولیس را ادمین‌های ۱۵ و ۱۶ ساله در فضای مجازی توصیف کرده بود؛ آنچه واکنش‌های تندی به همراه آورد. در هر صورت حالا به نظر می‌رسد بخشی از خواسته ادمین‌های نوجوان برآورده شده و باشگاه رو به تغییرات چشمگیر در کادرفنی تیم آورده است. این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که احتمال جدایی خود مطهری هم وجود دارد و گفته می‌شود او از نساجی مازندران پیشنهاد دارد.

در هر صورت با اتفاقاتی که رخ داده، گل‌محمدی همه سنگرها را تحویل منتقدان داده تا فقط خودش باقی بماند. باشگاه برای فصل جدید خریدهای خوبی هم انجام داده و بعید است سرمربی سرخ‌ها دیگر مجالی برای اعتراض و فرافکنی داشته باشد. از این دیدگاه، کار او برای فصل بعد دشوارتر خواهد بود. حالا اگر تیم نتیجه نگیرد، فقط یک مقصر قابل تصور است؛ شخص یحیی.