چه کسی «بیست» می‌گیرد؟

استقلال برابر رقیب گردن‌کلفت

استقلال تهران که با پیروزی‌های پی‌درپی شرایط بسیار خوبی در جدول رده‌بندی پیدا کرده، از ساعت ۱۷ امروز در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد باید به مصاف نساجی قائم‌شهر برود. این بازی به میزبانی نساجی برگزار می‌شود، اما چون تیم مازندرانی زمین مناسب در اختیار ندارد، مثل هفته‌های گذشته در مشهد میزبان رقیبش خواهد بود. نساجی امسال تیم بسیار گردن‌کلفتی بوده و برای همه رقبا دردسر درست کرده است. شاگردان ساکت الهامی اگرچه از ۱۹ بازی گذشته تنها ۴ پیروزی به دست آورده‌اند، اما واقعا تیم خوبی هستند و بعید به نظر می‌رسد استقلال روز آسانی در مشهد داشته باشد. استقلال شش بازی آخرش در لیگ برتر را با پیروزی پشت سر گذاشته است. آنها امیدوارند امروز تا پیش از بازی پرسپولیس، فاصله را به هشت امتیاز برسانند و روی رقیب سنتی فشار روانی مضاعف به وجود بیاورند. مشکل بزرگ فرهاد مجیدی که تا آخر فصل باید با آن سر کند، غیبت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند است؛ آنچه باعث شد آبی‌ها در مسابقه قبلی تغییر سیستم بدهند و از دفاع چهار نفره استفاده کنند. به علاوه همچنان خبری از بازگشت وریا غفوری نیست و کاپیتان استقلال بازی امروز را هم از دست خواهد داد.

پرسپولیس برابر حریف زهردار

از سوی دیگر پرسپولیس امروز هم با یک حریف سرسخت دیگر بازی دارد. مس رفسنجان در حالی از ساعت ۱۹ در ورزشگاه آزادی میهمان سرخ‌پوشان پایتخت خواهد بود که تیم محمد ربیعی با نمایش‌های تهاجمی و زهردار تحسین مخاطبان را برانگیخته است. مس با ۳۳ امتیاز در یک قدمی سپاهان روی پله چهارم قرار گرفته و سودای پیوستن به جمع سه تیم بالای جدول را در سر دارد. این تیم با ۲۹ گل زده صاحب بهترین خط حمله لیگ است و این نمی‌تواند برای پرسپولیس خبر خوبی باشد؛ تیمی که امسال به شکلی عجیب در ساختار دفاعی‌اش با ضعف و تزلزل دست به گریبان است. گفته می‌شود امروز خبری از حامد لک پراشتباه در ترکیب پرسپولیس نخواهد بود و احتمالا احمد گوهری نخستین بازی‌اش را برای سرخ‌پوشان انجام می‌دهد.

   سایر مسابقات

از ساعت ۱۴:۳۰ امروز تراکتور در حالی میزبان سپاهان خواهد بود که وضعیت کادرفنی دو تیم مشخص نیست؛ در تبریز سولدو اخراج شده و باشگاه درصدد استخدام دوباره آرطغرول ساغلام است، در اصفهان هم محرم نویدکیا همچنان به استعفا اصرار دارد و جایگزین او مشخص نیست. هرچند عصر دیروز شایعاتی در مورد بازگشت نویدکیا روی نیمکت سپاهان منتشر شد. از ساعت ۱۵ نفت مسجدسلیمان به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود، هوادار با فولاد پیکار می‌کند، فجرسپاسی رودرروی پیکان خواهد ایستاد و گل‌گهر سیرجان از صنعت نفت آبادان پذیرایی می‌کند. همچنین از ساعت ۱۶:۳۰ هم ذوب‌آهن و پدیده دیگر بازی این هفته را برگزار می‌کنند.