p31- (5)

 کریمی و دفاع از حق: این روزها مجادله سرسختی بین سازمان لیگ و باشگاه استقلال در گرفته است. چرا؟ چون آبی‌ها می‌خواهند خودشان از حق تبلیغات محیطی برخوردار باشند، اما سازمان لیگ به‌شدت مقابل این خواسته مقاومت می‌کند. در این بین اما، کمتر کسی انتظار داشت علی کریمی به حمایت از آبی‌ها بپردازد. اسطوره پرسپولیس و فوتبال ایران دیروز با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش به تندی سازمان لیگ و شخص صادق درودگر، مسوول کمیته بازاریابی را زیر سوال برد نا نشان بدهد دفاع از حق، فارغ از رنگ‌ها برایش مهم است. به‌طور ساده سوال کریمی و خیلی از دیگر اهالی فوتبال ایران این است که درآمد تبلیغات محیطی در این سال‌ها چقدر بوده و صرف چه چیزی شده است؟

p31- (4)

 مطهری و کری نابجا: حمید مطهری، مربی پرسپولیس با حضور در یک برنامه تلویزیونی از منتقدان پرسپولیس گلایه کرده است. بعد از چند نتیجه ضعیف سرخ‌ها، برخی مدعی شدند این تیم دچار بحران شده است. حالا اما مطهری پاسخی داده که حمل بر کری‌خوانی او برای استقلال شده است. دستیار یحیی گل‌محمدی می‌گوید: «تیمی بحران دارد که 10 سال است قهرمان نشده.» مسلما چنین ادبیاتی در شأن یک مربی فوتبال نیست. مربی باید روی کارهای فنی تمرکز کند و کری‌خوانی را به هواداران بسپارد. به علاوه همین بازه زمانی 10 سال جام نگرفتن قبلا برای پرسپولیس هم اتفاق افتاده است. چنین حرف‌هایی غیر از تهییج استقلالی‌ها در آستانه دربی، چه پیامدی می‌تواند داشته باشد؟

p31- (2)

 امیری و گوهر ادب: وحید امیری از آن دسته آدم‌های باشخصیت فوتبال ایران است که حتی تعریف و تمجیدها هم او را از مسیر درست بیرون نمی‌برد. ستاره پرسپولیس این اواخر به خاطر حضور درخشانش در ترکیب تیم ملی بسیار مورد ستایش قرار گرفت، اما هر چه بیشتر از او تعریف می‌کنند، امیری افتاده‌تر می‌شود. وحید اخیرا در مصاحبه‌ای بابت جدایی از پرسپولیس، آن هم پشت پنجره‌های بسته از هواداران عذرخواهی کرده است: «هواداران مرا بخشیدند، اما خودم هنوز نتوانستم خودم را ببخشم.» او همیشه بیشترین توقع را از خودش دارد و بیشتر از همه زحمت می‌کشد، اما باز به این مقدار راضی نیست. امیری از نوادر این فوتبال است که خودی و رقیب، دوستش دارند.

p31- (3)

 طارمی و خشکسالی: انتقادها از مهدی طارمی بعد از نمایش کم‌اثر او در بازی پورتو برابر لیورپول همچنان ادامه دارد. دیروز روزنامه رکورد پرتغال با انتشار تصویری از طارمی به افت او اشاره کرده و پنج بازی گل نزدن مهدی را با عبارت «خشکسالی» توصیف کرده است. مسلما طارمی توانایی عبور از این شرایط را دارد و به زودی روند گلزنی‌هایش برای تیم پرتغالی را از سر خواهد گرفت. با این حال به نظر می‌رسد حواشی پیش آمده برای او در تیم ملی، در افت این بازیکن بی‌تاثیر نبوده است. مهدی بی‌جهت خودش را درگیر حاشیه‌هایی کرد که هم در تیم ملی شرایطش را به خطر انداخت و هم در باشگاه تمرکز او را به هم زده است. کاش این گره زودتر باز شود.