امیلیانو مارتینس، کریستین رومرو و جووانی لوسلسو با وجود کسب جواز حضور در این بازی به‌دلیل طی نکردن دوره قرنطینه و دروغ گفتن به پلیس تحت تعقیب قرار گرفتند. از آنجا که انگیس در فهرست قرمز کرونایی برزیل است باید بازیکنان شاغل در این کشور هنگام ورود به برزیل قرنطینه را رعایت می‌کردند. سرانجام این دیدار بزرگ لغو شد و معلوم نیست این بازی در چه زمانی قرار است برگزار شود و تکلیف آن چه می‌شود. به گفته لیونل مسی، آرژانتینی‌ها سه روز بود وارد برزیل شده بودند؛ اما هیچ نظارتی برای کنترل بازیکنان کرونایی روی آنها صورت نگرفته بود. لیونل مسی پس از رفتن بازیکنان آرژانتین به رختکن به انتقاد از رفتار برزیلی‌ها پرداخت و گفت: ما سه روز است اینجا هستیم و اگر قرار بود نظارتی درباره کرونا صورت گیرد، باید انجام می‌شد نه اینکه الان این کار صورت بگیرد.

در همین رابطه لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین گفته هیچ‌وقت به ما اطلاع داده نشد که چند بازیکن ما نمی‌توانند مسابقه را انجام دهند. ما می‌خواستیم این بازی را انجام دهیم. بازیکنان برزیل نیز می‌خواستند بازی کنند. این مرا بسیار ناراحت می‌کند. من به دنبال هیچ مجرمی نیستم. زمان انجام این مداخله نبود. باید از بهترین بازیکنان جهان لذت ببریم. من دوست دارم مردم آرژانتین بفهمند که به‌عنوان مربی باید از بازیکنانم دفاع کنم.

همچنین فدراسیون فوتبال آرژانتین بیانیه‌ای منتشر کردو نوشت: فدراسیون فوتبال آرژانتین از تعلیق دیدار تیم ملی آرژانتین و تیم ملی برزیل در سائوپائولو ناراحتی عمیق خود را ابراز می‌کند. فوتبال نباید چنین چیزهایی را تجربه کند که باعث تضعیف روحیه ورزشی در چنین مسابقات مهمی می‌شود. ادنالدو رودریگز، رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل هم گفت من برای همه طرفداران ورزش که مایل بودند بازی را از تلویزیون تماشا کنند متاسفم. با تمام احترام برای طرف مقابل ولی آنها می‌توانستند این مشکل را زودتر حل کنند و منتظر شروع بازی نباشند.