سرگیجه خداحافظی

   انکار فرهاد، تایید قائدی

در طول چند هفته گذشته، سرنوشت مهدی قائدی به بزرگ‌ترین چالش باشگاه استقلال تبدیل شده بود. مهاجم بوشهری با آبی‌ها قرارداد دارد و در نتیجه باشگاه باید درباره او تصمیم بگیرد. استقلال از یکسو مشکلات مالی فراوانی دارد و بدش نمی‌آید از ترانسفر قائدی پولی به دست بیاورد. از سوی دیگر اما تیم از نظر فنی به این بازیکن نیاز دارد و فرهاد مجیدی هم بر همین اساس به صراحت با جدایی قائدی مخالفت کرده است. این کشاکش، مدت‌ها ادامه داشته؛ تا جایی که بارها خبر پیوستن قائدی به تیم‌هایی همچون الاهلی امارات یا الغرافه قطر منتشر و بعد تکذیب شد. با این همه اما در شرایطی که به نظر می‌رسید مهاجم بوشهری در جمع آبی‌پوشان ماندگار است، او با انتشار یک پست خداحافظی در اینستاگرام همه را متعجب کرد. قائدی نوشته جدایی‌اش از استقلال قطعی است و ابراز خوشحالی کرده که باشگاه با کسب درآمد از این طریق، می‌تواند بخشی از مشکلاتش را حل کند. جدایی او، نقض یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های فرهاد مجیدی به شمار می‌آید و چه بسا در آینده موجب اعتراض این مربی و اختلاف دوباره او با مدیران باشگاه شود.

   داستان عجیب حسین حسینی

روز دوشنبه اما یک بازیکن مهم دیگر هم با انتشار خبر خداحافظی‌اش، هواداران را غافلگیر کرد. حسین حسینی که اواخر فصل در رقابت با رشید مظاهری توانسته بود به ترکیب اصلی تیم برگردد، با انتشار پستی اعلام کرد از استقلال رفتنی است. او نوشت همه تلاش‌هایش برای ادامه حضور در این باشگاه ناموفق بوده و به این ترتیب توپ را درون زمین مدیران انداخت. بعد از انتشار این پست، رسانه‌ها خبر دادند که حسینی در آستانه پیوستن به سپاهان قرار دارد؛ تیمی که بعد از جدایی پیام نیازمند به جذب یک گلر جدید نیاز دارد. با این وجود اتفاق عجیب‌تر زمانی رخ داد که حسینی پست خداحافظی‌اش را حذف کرد و به این ترتیب به سرگیجه استقلالی‌ها دامن زد!

   جدایی و بازگشت دانشگر

اتفاقات عجیب در استقلال در همین مقدار خلاصه نمی‌شود. یکی از دیگر بازیکنانی که تا مرز جدایی از این تیم پیش رفت و بعد برگشت، محمد دانشگر بود. مدافع میانی آبی‌ها دوران پرحاشیه‌ای در این تیم داشت و بارها از سوی مربیان مختلف کنار گذاشته شد. او چند روز پیش بعد از حضور در باشگاه استقلال قراردادش را به طور رسمی فسخ کرد تا به نظر برسد به پایان حضورش در جمع آبی‌ها رسیده است. در آن ساعات حتی شایعه پیوستن دانشگر به پرسپولیس هم سر زبان‌ها افتاد، اما در کمال شگفتی این بازیکن مدعی شد با دخالت فرهاد مجیدی مشکلش حل شده و به حضور در این تیم ادامه خواهد داد! سازمان لیگ البته عقیده دارد فسخ قرارداد دانشگر رسمی بوده و او باید قرارداد جدیدی با باشگاه ببندد؛ قراردادی که لابد رقمش از نسخه قبلی بالاتر خواهد بود!

   ارسلان و خداحافظی نسیه

ارسلان مطهری هم از دیگر بازیکنان استقلال است که در پنجره تابستانی یک بار با هواداران خداحافظی کرد و بعد به میز مذاکره بازگشت! مهاجم آبی‌ها یکی، دو هفته پیش پستی گذاشت که از آن بوی جدایی به مشام می‌رسید و خیلی‌ها همین تفسیر را در رسانه‌ها منتشر کردند، اما در ادامه به مذاکراتش با استقلال برای تمدید قرارداد ادامه داد و لااقل تا لحظه تنظیم این مطلب به‌نظر می‌رسد این بازیکن به ادامه حضور در این تیم نزدیک است. به این ترتیب روشن نیست او چرا پیش از تعیین تکلیفش، چنین پیامی به هواداران داده و ذهن آنها را به هم ریخته است.