ژنرال جدید استقلال؟

حالا اما کار به جایی رسیده که مجیدی هدایت استقلال را بر عهده دارد و قلعه‌نویی در سیرجان با یک فوج استقلالی قدیمی مثل زکی‌پور، تبریزی، منشا، برزای و... گل‌گهر را تبدیل به یکی از تیم‌های مهم لیگ برتر کرده است. تیم امیر در لیگ برتر به رتبه‌ای بهتر از پنجمی دست نیافت و حالا تنها بخت این تیم برای آسیایی شدن، قهرمانی در جام حذفی است. مدیران گل‌گهر به تازگی قرارداد قلعه‌نویی را به مدت یک فصل دیگر تمدید کرده‌اند تا نشان بدهند از عملکرد او رضایت دارند، اما طبیعتا کام آنها با قهرمانی در جام حذفی و صعود به لیگ قهرمانان آسیا شیرین‌تر خواهد شد.

این طرف اما فرهاد مجیدی را با یک دنیا آمال و آرزو داریم. او در سودای بزرگی کردن با استقلال به سر می‌برد و به این منظور مشکلات زیادی را به جان خریده است. فتح جام حذفی امسال، می‌تواند نخستین افتخار‌آفرینی فرهاد برای باشگاه محبوبش باشد و جا پای او را حسابی سفت کند. اهمیت این نکته وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم انحصار افتخارآفرینی برای استقلال در طول ۲۰ سال گذشته با امیر قلعه‌نویی بوده است. ژنرال قدیمی آبی‌ها در دو دهه اخیر سه جام قهرمانی در لیگ برتر و دو قهرمانی در مسابقات حذفی برای این تیم به ارمغان آورده است. سایه امیر هنوز بر سر استقلال سنگینی می‌کند و آمار و رکوردهای به جا مانده از سوی او، دور از دسترس به نظر می‌رسد. با این همه اما اگر مجیدی قرار است شرایط را عوض کند و تبدیل به فرمانروای جدید باشگاه شود، باید از همین جا شروع کند؛ بازی مهم امشب، جایی که چاره‌ای جز شکست دادن استاد قدیمی وجود ندارد.

رقابت امشب فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی فقط یک دوئل ساده حذفی نیست؛ بخشی از یک جدال بر سر تعیین قلمرو است. مجیدی پارسال و امسال سه نوبت در لیگ و حذفی موفق به شکست قلعه‌نویی شده، اما داستان بازی امشب فرق دارد. امیر می‌خواهد نشان بدهد دوران مربیگری و افتخارآفرینی برای او هنوز به پایان نرسیده است. در این میان ابزار مناسبی هم در اختیار اوست و در نتیجه احتمالا باید شاهد بازی جذابی باشیم. مسابقه امشب را از دست ندهید. این شاید بخش مهمی از تاریخ معاصر باشگاه استقلال باشد.