چهار نکته از چهار پیچ آخر

سپاهان هم باید با این تیم‌ها ملاقات کند: نفت آبادان (خانگی)، شهرخودرو (بیرون از خانه)، ذوب‌آهن (خانگی) و استقلال (بیرون از خانه). امشب اولین بازی هر دو تیم از این چهارگانه پایانی برگزار می‌شود؛ شاگردان محرم نویدکیا از ساعت ۲۰:۴۵ باید از نفت آبادان پذیرایی کنند و تیم یحیی گل‌محمدی هم از ساعت ۲۰:۵۵ به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود. 

   تفاضل؛ فرصتی که سپاهان سوزاند

با توجه به رقابت فشرده پرسپولیس و سپاهان و امتیازات نزدیک آنها به هم، اصلا بعید نیست کار تعیین قهرمان این فصل به گل‌شماری بکشد. درحال‌حاضر تفاضل گل هر دو تیم پرسپولیس و سپاهان ۲۲ است. سپاهان دو هفته پیش در اصفهان با یک گل از سد ماشین‌سازی گذشت. آنها سه امتیاز این بازی را گرفتند، اما دیدار خانگی برابر قعرنشین لیگ، حداقل روی کاغذ بهترین فرصت برای بهبود تفاضل گل طلایی‌پوشان بود که مفت و مجانی از دست رفت. سپاهان با کسب یک پیروزی پررنگ خیلی می‌توانست خودش را جلو بیندازد، اما آنها اسیر بازی سخت‌کوشانه حریف تبریزی شدند و هفته گذشته هم که در یک بازی جنجالی برابر پیکان تن به تساوی یک بر یک دادند. البته سرخ‌پوشان در بازی خارج از خانه با ماشین‌سازی فرصت دارند کاری را که سپاهان نکرد، انجام دهند.

   باز هم هفته آخر، باز هم تارتار

شاگردان مهدی تارتار در پیکان هفته گذشته با سپاهان بازی کردند و با کسب نتیجه یک بر یک، دو امتیاز بسیار مهم از این تیم گرفتند. آنها هفته آخر هم رودرروی پرسپولیس قرار می‌گیرند؛ بنابراین خودروسازان نقش مهمی در تعیین سرنوشت قهرمان امسال خواهند داشت. جالب است که پرسپولیس دو سال پیش هم هفته آخر باید با تیم تارتار بازی می‌کرد. آن زمان تارتار هدایت پارس‌جنوبی جم را برعهده داشت و تیم برانکو با پیروزی یک بر صفر در خانه پارس جنوبی، جام قهرمانی لیگ هجدهم را در کورس با همین سپاهان ربود.

   استقلال؛ با کدام حال؟

قطعا بازی هفته آخر سپاهان در خانه استقلال، می‌تواند چالش بزرگی برای این تیم باشد، اما پرسش اینجاست که آبی‌ها در آن مسابقه با چه شرایطی رودرروی سپاهان قرار خواهند گرفت؟ اگر استقلال به هر دلیلی در روز آخر نیاز به کسب امتیاز داشته باشد، حسابی می‌تواند سپاهان را به دردسر بیندازد، اما اگر لیگ برای آنها به پایان رسیده باشد، بعید است جانانه بجنگند و به قهرمانی حریف سنتی کمک کنند. پرسپولیس در آن شرایط نباید از استقلال انتظار کمک داشته باشد.

   تراکتور؛ شاید تشنه انتقام

در مورد پرسپولیس هم به‌طور خاص باید به بازی هفته بیست‌ونهم این تیم برابر تراکتور اشاره کنیم. باید دید تراکتور در آن زمان در کورس کسب سهمیه آسیایی هست یا نه؛ اگر باشد، کار برای سرخ‌پوشان تهرانی دشوار خواهد شد. حتی اگر غیر از این هم باشد تراکتوری‌ها اصلا بدشان نمی‌آید انتقام دو شکست در بازی رفت و سوپرجام را از پرسپولیس بگیرند. 

   سایر بازی‌ها

در دیگر مسابقات هفته بیست‌وششم لیگ برتر، امشب از ساعت ۱۹:۵۰ سایپا میزبان استقلال خواهد بود که تقابل فرهاد مجیدی و فراز کمالوند می‌تواند بسیار جالب باشد. کمالوند دستیار مجیدی بود، اما چند هفته پیش این تیم را رها کرد و سرمربیگری سایپا را پذیرفت. امشب همچنین از ساعت ۲۰:۱۵ تراکتور رودرروی گل‌گهر سیرجان قرار خواهد گرفت. از ساعت ۲۱:۳۰ هم فولاد به مصاف ماشین‌سازی می‌رود. سایر مسابقات این هفته فردا برگزار خواهد شد.