مرگ و زندگی؛ در یک قدمی هم!

فقط پرسپولیس حاشیه امن دارد

پیش از قرعه‌کشی امروز، کنفدراسیون فوتبال آسیا سیدبندی تیم‌ها را اعلام کرده و بر این اساس روشن شده که چه تیم‌هایی با یکدیگر هم‌گروه نخواهند شد. پرسپولیس به‌عنوان قهرمان لیگ ایران و فینالیست فصل قبل در سید اول قرار گرفته و در کنار این تیم نام الدحیل قطر، الهلال عربستان، السد قطر و الشارجه امارات به چشم می‌خورد. این یعنی پرسپولیس با تیم‌های مورد اشاره همگروه نخواهد شد. در سید دوم تراکتور از ایران در کنار النصر عربستان، الشباب امارات، الریان قطر و الاهلی عربستان قرار گرفته است. حضور دو تیم از عربستان در یک سید، جالب توجه است. در سید سوم نیز نام استقلال تهران در کنار استقلال تاجیکستان، گوا هند، الوحدات اردن و پاختاکور ازبکستان به چشم می‌خورد. سید چهارم نیز در اختیار تیم‌های صعودکننده از پلی‌آف است و تاکنون تنها حضور الشرطه عراق در آن قطعی شده است. فولاد از ایران در پلی‌آف باید به مصاف العین امارات برود و در صورت پیروزی در این گلدان قرار خواهد گرفت.

شکل برگزاری مسابقات

کنفدراسیون فوتبال آسیا هنوز اطلاعات روشن و دقیقی در مورد شکل برگزاری بازی‌ها و مخصوصا محل میزبانی مسابقات منتشر نکرده است. با این حال می‌دانیم که پلی‌آف روز ۱۸ فروردین سال آینده خواهد بود، مرحله گروهی از ۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت به‌صورت رفت و برگشت انجام می‌شود، یک‌هشتم نهایی و یک‌چهارم نهایی به ترتیب روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور و پنجم و ششم مهرماه به‌صورت تک‌بازی خواهد بود، دور رفت نیمه‌نهایی ۲۷ و ۲۸ مهر و دور برگشت روزهای چهارم و پنجم آبان انجام می‌شود و فینال هم رفت و برگشت است؛ بازی اول ۳۰ آبان و بازی دوم ششم آذر.

هشدار؛ مراقب باشید!

اینکه از هر گروه فقط صعود یک تیم قطعی است، خطر بزرگی برای نمایندگان ایران به شمار می‌رود و آنها به هیچ‌وجه نباید در مسابقات گروهی متزلزل ظاهر شوند. به علاوه تک‌بازی بودن مراحل یک‌هشتم و یک‌‎چهارم نهایی هم بسیار خطرناک است و جایی برای جبران اشتباه احتمالی باقی نمی‌گذارد. غیر از اینها سیدبندی مسابقات طوری است که تیم‌هایی مثل استقلال یا فولاد ممکن است با قرعه بسیار دشواری مواجه شوند. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم نتیجه قرعه‌کشی امروز چه خواهد بود.