طارمی، طارمی و همچنان طارمی

 طارمی ابتدا در دقیقه ۱۳ گل نخست بازی را به ثمر رساند. در ادامه و وقتی مسابقه به تساوی کشیده شد، طارمی برای پورتو پنالتی گرفت که اولیویرا آن ‌را به گل تبدیل کرد. مهاجم بوشهری در ادامه در دقیقه ۵۸ با ضربه سر گل سوم تیمش را وارد دروازه حریف کرد تا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد. طارمی در پایان این مسابقه به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی گفت: «احساس خوبی دارم. از هم‌تیمی‌هایم برای کمک به من در رسیدن به این دو گل تشکر می‌کنم. من به زمان کمی نیاز داشتم تا به شرایط تیم عادت کنم. اشکالی ندارد، اما اکنون من به همه چیز عادت کرده‌ام و اوضاع خوب است.»

  یک رکورد عجیب

پورتو با این پیروزی فاصله ۴ امتیازی‌اش با استپورتینگ لیسبون صدرنشین را حفظ کرد تا همچنان امیدوار به تکرار عنوان قهرمانی‌اش باشد. به علاوه طارمی در این باز هم هنر پنالتی‌گیری‌اش را نشان داد تا سیل تحسین‌ها از او ادامه داشته باشد. توییت‌های فراوانی با محوریت مهاجم ایرانی نوشته شده که در یکی از آنها، هوادار پورتو از او به‌عنوان بهترین پنالتی‌گیر تاریخ نام برده است! از نظر آماری هم اوضاع جالب است. مهدی طارمی از تمامی بازیکنانی که در ۵ لیگ معتبر اروپایی شامل لیگ برتر انگلیس، لالیگا، بوندس‌لیگای آلمان، سری‌آ ایتالیا و لیگ فرانسه به میدان می‌روند بیشتر پنالتی گرفته است. مهدی طارمی از ابتدای فصل گذشته تاکنون ۱۱ پنالتی گرفته که این تعداد بیشتر از نبیل فکیر است که پس از او قرار دارد و ۷ پنالتی گرفته است. پس از این دو نفر هم چیرو ایموبیله با گرفتن ۶ پنالتی قرار دارد.

  ستایش رسانه‌های پرتغالی

در همین راستا سایت DN پرتغال در گزارشی کوتاه راجع‌به بازی نوشت: «مهدی طارمی یک هنرمند واقعی است و با سایر بازیکنان پورتو هماهنگی بسیار خوبی به دست آورده است. او هر طور که فکرش را بکنید برای تیم خود موثر است و مثل یک هنرمند بار تیم خود را به دوش می‌کشد. طارمی روی گل اول هماهنگی خود را با حرکت تیمی پورتو نشان داد. روی پنالتی گرفته‌شده نشان داد چگونه بازیکنی است و چطور از فضاهای موجود در تیم حریف استفاده می‌کند. روی گل بعدی نیز قدرت خود را در نبرد هوایی نشان داد تا مانند یک هنرمند پیروزی تیمش را مقابل حریف خود ثبت کند.» پورتو در لیگ قهرمانان اروپا به یوونتوس خورده و با سیر شتاب‌آلودی که موفقیت‌های مهدی طارمی دارد، هیچ بعید نیست او در این بازی در ترکیب اصلی تیم پرتغالی قرار بگیرد. اصولا درخشش در چنین مسابقاتی برای بازیکنان حکم پیمودن راه صد ساله در یک شب را دارد؛ هرچند همه تاسف ما همچنان از این است که چرا طارمی در سن پایین‌تر راهی فوتبال اروپا نشد.

  طارمی بعدی را پیدا کن!

اعداو ارقام با شما حرف می‌زنند. طارمی در ۵ بازی آخر تیمش در لیگ پرتغال آماری رویایی داشته است. او ۵ گل زده، ۳ پاس گل داده و در دو بازی دبل کرده است. حالا هم هواداران پورتو منتظر اولین هت‌تریک این بازیکن با پیراهن تیم محبوبشان هستند؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد دیر یا زود رخ خواهد داد.۶ گل و ۴ پاس گل در ۱۳ بازی آمار بسیار خوبی است برای بازیکنی که در رقابت‌های لیگ پرتغال، هرگز ۹۰ دقیقه کامل در میدان نبوده. این داستان فوتبالیستی است که ابتدای لیگ چهاردهم با اعتماد علی دایی در اردوی سرعین جذب شد، هفته اول و دوم چند دقیقه به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت و هفته سوم با قرار گرفتن در ترکیب اصلی بازی با ذوب‌آهن تک گل ۳ امتیازی بازی را به ثمر رساند. باور کنید هیچ مبالغه‌ای در کار نیست. فوتبال ایران پر از این استعدادهاست که فقط دو چشم بینا باید آنها را ببیند و کشف کند. طارمی اول در پرسپولیس آقای گل شد، کمک کرد که این تیم بعد از ۹ سال قهرمان شود و از ترانسفرش هم حدود ۵۰۰ هزار دلار پول به باشگاه تزریق کرد؛ هرچند ظرفیت درآمدزایی این بازیکن بسیار بیشتر بود. حالا طارمی دوم شاید جایی در تیم امید و جوانان باشد، شاید در لیگ یک و دو و شاید هم در فوتبال محلات بوشهر، مازندران یا شیراز. باید همت کرد و او را یافت؛ مثل استعدادیاب باشگاه بارسلونا که لیونل مسی را در روزاریو کشف کرد و آنقدر ذوق‌زده بود که اولین قرارداد او را روی «دستمال کاغذی» نوشت؛ یعنی حتی منتظر کاغذ هم نماند!