خداداد عزیزی یکی از داوران برنامه استعدادیابی ستاره‌ساز است. او در مصاحبه‌ای نظرش را درباره برنامه‌ ستاره‌ساز، علی پروین و مارک ویلموتس بیان کرده.

* در مورد فصل اول ستاره‌ساز صحبت کنید.
به نظرم ایده بسیار خوبی بود. فوتبال ما در سنین پایه مشکلات زیادی دارد و این برنامه سعی کرده استعدادهایی که شناخته نشده‌اند را شناسایی کرده و خیلی از آن‌ها در طول برنامه ستاره‌ساز جذب تیم‌های لیگ برتری شدند که این موضوع نشان‌دهنده عملکرد خوب ستاره‌ساز بوده است.
* به طور کلی بازخورد این برنامه بین مردم چطور بوده است؟
چون بحث استعدادیابی بوده و اکثر این بچه‌ها از مناطق دورافتاده و محروم بودند و از همه این‌ها مهم‌تر پوشش تلویزیونی آن باعث شد بازخورد خوبی داشته باشد. انتظاری که از اول خودم داشتم همین بود که آن‌هایی که استعداد دارند، ولی دیده نمی‌شوند در این برنامه معرفی شوند. به طور کلی هرچه برنامه جلو رفت استقبال مردم بیشتر شد.
* شما وقتی استعدادیابی را شروع کردید، پیش‌بینی حضور این ۶ نفر را در فینال می‌کردید؟
ببینید ما بچه‌های بااستعداد زیادی را پیدا کردیم، ولی تقریباً از اواسط برنامه وقتی که حداقل یک‌بار کار بچه‌ها را دیدیم می‌شد حدس زد همین بچه‌ها فینالیست شوند. یک چیزی که برایم خیلی جالب بود دو پا بودن این ۶ فینالیست بود که در فوتبال ما بسیار کم پیدا می‌شود و من به این نکته خیلی توجه کردم.
* برای فصل آینده شما به عنوان داور حضور دارید؟
اگر خدا بخواهد بله.
* چه تغییراتی قرار است در برنامه صورت گیرد؟
فرصت برنامه که بیشتر بر پایه استعدادیابی است و برای فصل آینده همین روند ادامه خواهد داشت، ولی قطعاً در فصل اول یک‌سری ایرادها هم وجود داشت که قطعاً برطرف خواهد شد.
* در مورد گروه تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا چه نظری دارید؟
فکر نمی‌کنم تیم ما مشکلی برای صعود از این مرحله داشته باشد. معمولاً تیم‌های ما در مرحله اول مشکلی ندارند، ولی در دور بعد طبیعتاً حریفان سخت‌تر خواهند شد. ضمن اینکه عراق و بحرین تیم‌های بدی نیستند.
* به طور کلی تیم ویلموتس را در این چند بازی چطور دیدید؟
من تیم ویلموتس را دوست داشتم. کلاً بازی هجومی را می‌پسندم و ویلموتس در این چند دیدار نشان داد تیمش رو به جلو بازی می‌کند به خصوص در بازی مقابل کره‌جنوبی تیم ما نمایش بسیار خوبی داشت و خیلی خوشم آمد. برخلاف تیم کی‌روش که در این ۸ سال معمولاً دفاع می‌کرد و ضدحمله می‌زد و ما عادت کرده بودیم، تیم ویلموتس هجومی بود. البته نباید مقایسه کرد.
* در مورد حضور لژیونرهای‌مان هم صحبت کنید. برخلاف دوران شما فوتبال ما در تیم‌های مطرح نماینده ندارد و خیلی از بازیکنان ایرانی بعد از یک سال حضور در خارج از کشور به فوتبال ما برگشتند.
اصلاً نمی‌شود مقایسه کرد لژیونرهای زمان ما مثل دایی، کریمی و مهدوی‌کیا در تیم‌های مطرح اروپا بازی می‌کردند. به طور کلی کیفیت فوتبال در حال حاضر پایین آمده و به غیر از سردار آزمون و علیرضا جهانبخش که نسبتاً خوب کار می‌کنند و تیم‌های مناسبی دارند بقیه شرایط خوبی ندارند. باید قبول کرد دیگر رو دست علی کریمی و کریم باقری فوتبالیست نمی‌آید و کیفیت بازیکنان ما به شدت پایین آمده است. خودم به شخصه بازی در ایران را ترجیح می‌دهم به بازی در لیگ‌هایی مثل بلژیک و پرتغال.
* سوال آخر هم در مورد حضور علی پروین در ستاره‌ساز است.
علی‌آقا خیلی به من لطف کرد. بر سرم منت گذاشت و در آخرین برنامه ستاره‌ساز حاضر شد. از او ممنونم که باتوجه به مشکلاتی که داشت دعوتم را قبول کرد و به برنامه آمد. معتقدم حضور پروین جذابیت قسمت آخر را صدبرابر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.