هوادار دیروز، بازیکن امروز

* مهدی مهدی‌خانی: اگر از آخر شروع کنیم، باید برویم سراغ محمدمهدی مهدی‌خانی؛ بازیکنی که ماه گذشته از واراژدین کرواسی به پرسپولیس پیوست و اصلا بهانه تنظیم این گزارش، خود اوست. مهدی‌خانی بعد از عقد قرارداد با سرخپوشان، روی صفحه شخصی‌اش تصویری منتشر کرده که نشان می‌دهد او پنج سال پیش در ورزشگاه آزادی مشغول تشویق پرسپولیس بوده است. به نظر می‌رسد با پیشرفت تکنولوژی طی یک دهه گذشته، کم‌کم تصاویر بیشتری از این دست منتشر خواهد شد. سابق بر این مردم یک عمر ورزشگاه می‌رفتند و کسی نمی‌فهمید، این دوره اما دوره سلفی‌بگیرهاست!

* بابک مرادی: امسال اما یک بازیکن هم بلافاصله پس از پیوستن به استقلال سند علاقه قلبی و قبلی‌اش به این تیم را منتشر کرد. او بابک مرادی، وینگر ۲۷ ساله و یاسوجی آبی‌پوشان است که از ماشین‌سازی به این تیم ملحق شد. از مرادی تصاویری روی سکوهای ورزشگاه آزادی در جریان مسابقات استقلال وجود دارد و نیز عکسی که او را با پرچم این تیم بیرون محوطه استادیوم نشان می‌دهد.

* احمد نوراللهی: در یکی از مشهورترین نمونه‌ها از این دست، از زمان حضور احمد نوراللهی در پرسپولیس تصاویر زیادی از کودکی او با پرچم و پیراهن پرسپولیس منتشر شده است. نوراللهی یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین بازیکنان این سال‌های پرسپولیس بوده که حالا حتی به بازوبند کاپیتانی این تیم هم دست یافته است. جالب‌تر اینکه احمد همچنان ترجیح می‌دهد گاهی با پرچم پرسپولیس ژست‌های هوادارانه بگیرد.

* آرش رضاوند: هافبک این روزهای استقلال هم که سابقه بازی در نفت تهران و سایپا را دارد، جزو هواداران قدیمی آبی‌ها به شمار می‌آمده است. رضاوند پس از آنکه در آغاز لیگ نوزدهم با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست، تصویری از خودش را روی سکوهای ورزشگاه آزادی در جریان تماشای یکی از مسابقات این تیم منتشر کرد.

* عیسی آل‌کثیر: مهاجم محروم پرسپولیسی‌ها در حالی در ۳۰ سالگی به شهرت ملی رسید و چشم‌ها را به خودش خیره کرد که از خیلی سال پیش هوادار سرخپوشان بوده است. بعد از حضور و درخشش غافلگیرکننده او در پرسپولیس، تصویری از این بازیکن در طبقه دوم ورزشگاه آزادی منتشر شد. عکس تاریخ دارد و مربوط به سال ۲۰۱۲ می‌شود؛ یعنی زمانی که او بازیکن تیم پیکان بوده. جالب است که بازیکن پیکان، روی سکوهای آزادی به تشویق پرسپولیس بپردازد!

* دیگران: باز هم از این نمونه‌ها داریم. تصاویر کودکی محمد نوری با پیراهن پرسپولیس بسیار معروف است. نوری هم در دوره‌ای کاپیتان سرخپوشان شد. در استقلال هم ارسلان مطهری و میلاد میداودی به تیفوسی بودن در دوران نوجوانی شهرت دارند. خب البته بعضی مواقع هم کارها برعکس می‌شود. مثلا علیرضا بیرانوند زمانی حدس می‌زد با منصوریان از نفت تهران به استقلال برود. بنابراین در چند مصاحبه از علاقه‌اش به این تیم حرف زده بود؛ از جمله اینکه در بازی هفته آخر لیگ هشتم با برق شیراز که منجر به قهرمانی استقلال شد، در ورزشگاه آزادی حضور داشته و این تیم را تشویق کرده است. با این حال روزگار چرخید و چرخید و او بعدها دروازه‌بان اول پرسپولیس شد!