تو ستاره باش!

* پیام نیازمند: دروازه‌بان ۲۵ ساله سپاهان، پیراهن شماره یک تیم‌ملی را در اولین بازی دوران اسکوچیچ به تن کرد. این توفیق البته بی‌ارتباط با مصدومیت علیرضا بیرانوند و غیبتش در اردو نبود، اما دقیقا نمی‌دانیم در سر اسکوچیچ چه می‌گذرد. سال ۹۹ برای بیرو خوب نبود. او در پرسپولیس نیمکت‌نشین شد و این سوغات را با خودش به آنتورپ بلژیک هم برد. در عوض نیازمند که با درخشش در پیکان اسمی برای خودش دست و پا کرد، در سپاهان نیز به نمایش‌های خوبش ادامه داد و حتی رکورددار کلین‌شیت در لیگ نوزدهم لقب گرفت. شاید اسکوچیچ قصد تغییر دروازه‌بان اول تیم‌ملی را داشته باشد. در این صورت نیازمند گزینه اول او است. در شرایطی که حامد لک با وجود درخشش در لیگ قهرمانان آسیا به اردوی تیم‌ملی فرا خوانده نشده، رشید مظاهری و امیر عابدزاده دو گلر دیگر تیم اسکوچیچ هستند.

* مصطفی نجاریان: سورپرایز اصلی دراگان اسکوچیچ در اردوی اول، همین بازیکن بود. دفاع راست فولاد در شرایطی به تیم‌ملی دعوت شد که وریا غفوری به‌دلیل مصدومیت این اردو را از دست داد، اما رامین رضاییان به صلاحدید اسکوچیچ و تنها در پی دلایل فنی دعوت نشد. پس وقتی در مورد نجاریان حرف می‌زنیم، منظورمان یک بازیکن ۲۲ ساله بهبهانی است که همین اول کار توانسته رامین رضاییان را جا بگذارد. البته نجاریان در دیدار با ازبکستان فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد و ۹۰ دقیقه شاهد بازی صادق محرمی در پست دفاع راست بود.

* علی قلی‌زاده: نمایش او در بازی با ازبکستان فوق‌العاده بود؛ تماشایی، زهردار و خارج از حد تصور. وینگر ایرانی شارلروا در سال‌های گذشته هم به تناوب به اردوی تیم‌ملی دعوت می‌شد، اما گویا اسکوچیچ برای او برنامه‌های ویژه‌ای دارد. قلی‌زاده پارسال فصل درخشانی را در بلژیک پشت سر گذاشت و درحال‌حاضر هم بهترین پاسور فصل جدید ژوپیرلیگ به شمار می‌رود؛ هرچند به‌صورت سنتی در پست او علیرضا جهانبخش برای تیم‌ملی بازی می‌کند و قلی‌زاده برای فیکس شدن باید با گران‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران رقابت کند. جهانبخش اردوی اخیر تیم‌ملی را به‌دلیل مصدومیت از دست داده است.

* مهدی قائدی: بی‌گمان یکی از درخشان‌ترین بازیکنان لیگ نوزدهم بود و پاداش درخشش بی‌وقفه خود را با دعوت به اردوی تیم‌ملی گرفت. قائدی در بازی با ازبکستان هم دقایقی فرصت حضور در میدان را پیدا کرد، اما او به این مقدار قانع نخواهد بود. ستاره ریزنقش استقلال برای بازی در تیم‌ملی با یک رقابت دیوانه‌وار و سنگین طرف است. در پست او ستاره‌های مهمی مثل مهدی طارمی، سردار آزمون، کاوه رضایی، کریم انصاری‌فرد و... را داریم که کار رقابت را سخت می‌کنند.