البته مشکلات درآمدزایی از فوتبال دولتی در ایران کاملا برعملکرد این مدیران تاثیرگذار بوده و دست آنها را برای فراهم کردن منابع مالی کوتاه می‌کرده اما برخی از مدیران هم بوده‌اند که درهمین فضا موفق به کنترل شرایط مالی شده‌اند و با مدیریت درست، از حامیان مالی مبالغ مناسبی را دریافت کرده‌اند.

این روزها جدال لفظی بین دو مدیرکنونی و قبلی باشگاه استقلال بر سر برخی هزینه‌ها و خصوصا نوع قرارداد شفر، سرمربی سابق این تیم بالا گرفته است. احمد سعادتمند مدیرعامل استقلال اخیرا اعلام کرده با توجه به شکایت‌های وینفرد شفر و بویان نایدنوف از استقلال ما باید مبلغ یک میلیون دلار معادل ۱۸ میلیارد تومان به آنها پرداخت کنیم. او امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه را که قرارداد این دو نفر در زمان وی منعقد شده، مقصر این مشکلات عنوان کرده و به‌شدت از رفتار مدیریتی فتحی انتقاد کرده است. فتحی نیز در مقابل درخصوص اینکه از سوی برخی استقلالی‌ها متهم به خیانت شده از خود دفاع کرده و گفته همه این حملات هدفمند است. دعوای استقلالی‌ها چنان بالا گرفته که بسیاری از پیشکسوتان هم وارد گود شده‌اند. دیروز فتحی مدعی شد به‌زودی از سعادتمند شکایت خواهد کرد.به نظر می‌رسد این تلاشی برای اعاده حیثیت از سوی مدیر عامل پیشین استقلال است؛ کسی که دریافت حقوق‌ نجومی را هم  تکذیب کرده و مدعی شده حقوق ماهانه‌اش در استقلال فقط هشت میلیون تومان بوده است.

مطمئنا این آخرین دعوای مدیریتی در این باشگاه نخواهد بود و ممکن است بعد از خروج سعادتمند، مدیر بعدی این باشگاه نیز برای خروج از فشار هواداران و رسانه‌ها مدیر قبلی را مقصر بخواند. این موضوع البته در باشگاه پرسپولیس نیز به دفعات اتفاق افتاده است. مثلا همین اواخر و بعد از خروج ایرج عرب از سمت مدیریت باشگاه، محمدحسن انصاری‌فرد مدیر جایگزین او، بارها مشکلات موجود را به گردن عرب انداخت. جالب اینکه حالا پس از رفتن انصاری‌فرد هم مدیریت فعلی این باشگاه یعنی مهدی رسول‌پناه بارها و طی مصاحبه‌های مختلف مشکلات مالی موجود را حاصل مدیریت اشتباه انصاری‌فرد می‌داند.

به‌نظر می‌رسد این چرخه‌ای است که در فوتبال ایران و خصوصا این دو باشگاه متوقف نخواهد شد مگر اینکه این دو باشگاه به بخش‌خصوصی واگذار شوند تا اینکه مدیران احساس مسوولیت بیشتری کنند.