مرد هزارچهره فدراسیون فوتبال

بلافاصله پس از این حکم محمدحسن انصاری‌فرد رئیس کمیته فوتسال و کمیته فنی به نشانه اعتراض از سمت خود استعفا داد. این اما تنها استعفای فوتسالی‌ها نبود و ساعاتی بعد وحید شمسایی کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال کشورمان که عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال و فوتبال ساحلی بود نیز استعفا کرد تا رئیس فدراسیون با این تصمیم مشکوک و بحث‌برانگیز وضعیت فوتسال را متشنج کند. این درحالی است که فوتسال همواره یکی از رشته‌های موفق زیرمجموعه این فدراسیون بوده است. اما با این انتصاب، انتقادات تندی از مهدی تاج و محمدرضا ساکت در رسانه‌ها شکل گرفت و بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان این رشته ورزشی خواهان برکناری ساکت از این پست جدید شدند.

واقعیت آن است که محمدرضا ساکت از زمانی که وارد کادرمدیریتی فدراسیون فوتبال شد همواره با مخالفت‌هایی مواجه شده است. نمونه بارز آن نیز مناظره داغ او با علی کریمی در برنامه ۹۰ بود که محتوای مکالمات آنها بارها سوژه رسانه‌ها شد. بعد از کناره‌گیری علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون که درسال ۹۶ و به دلیل وجود اختلافات متعدد با کی‌روش به وقوع پیوست، ساکت با تصمیم مهدی تاج به‌عنوان دبیرکل موقت وارد فدراسیون شد. مدتی بعد او حکم دبیرکلی خود را دریافت کرد که در همان زمان نیز انتقاداتی به حضور او دراین پست حساس ایجاد شد. بعدتر ساکت به دلیل دو شغله بودن و فشار سازمان‌های دیگر مجبور به استعفا از این سمت شد، اما بلافاصله با حکم سرپرست تیم‌های ملی دوباره به فدراسیون بازگشت! درحالی از آن زمان تا به حال ابراهیم شکوری وظایف دبیرکلی را انجام می‌دهد که خیلی‌ها معتقد هستند ساکت مرد درسایه دبیرکلی است و تمامی تصمیمات را او اتخاذ می‌کند! البته ریاست مرکز ملی فوتبال دیگر سمتی است که در اختیار ساکت است و او میهمانان را به بازدید از بخش‌های مختلف آن خصوصا «تور پِک» دعوت می‌کند! حالا ساکت با حفظ سمت‌های قبل وارد فضای فوتسال نیز شده است!

درهمین حال محمدحسن انصاری‌فرد، رئیس مستعفی کمیته فوتسال در گفت‌وگویی که با رادیو داشت تاکید کرده که تاج به دلیلی «خاص» به حضور ساکت در فوتسال اصرار دارد. از سوی دیگر وحید شمسایی دیگر عضو مستعفی نیز تاکید کرده فدراسیون نباید به سادگی از کنار استعفای انصاری‌فرد بگذرد و باید این موضوع بررسی شود. البته تاج دیروز در واکنش به این موضوع وعده داده درهیات رئیسه درمورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد. حالا هیات رئیسه باید تصمیم مناسبی اتخاذ کند تا فضای فوتسال بیش از پیش متشنج نشود. این حواشی درحالی شکل گرفته که فدراسیون می‌توانست به جای انتخاب ساکت یکی از پیشکسوتان فوتسال را وارد کمیته فنی کند تا دیگر اعضا نیز با آرامش ذهنی بیشتری به کار خود ادامه دهند.