در انتظار سروپاستای ایتالیایی!

با این حال درشرایطی که منابع مالی فوتبال ایران محدود شده، یکی از راه‌های باقی مانده درآمدزایی در فوتبال ایران که درتمام دنیا نیز مرسوم و رایج است فروش بازیکن خواهد بود.ازابتدای فصل این گزینه پیش پای مدیران پرسپولیس وجود داشت که با فروش چند ستاره خود درآمدزایی مناسبی داشته باشند، اما آنها تا به اینجا دراین خصوص عملکردی متفاوت داشته‌اند. علی علیپور، علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده بازیکنانی بودند که پیشنهاد‌های خارجی داشتند و با توجه به مهلت باقی مانده از قراردادشان با پرسپولیس، فروش هر کدام از آنها کمک مالی مناسبی به باشگاه می‌کرد. از میان این بازیکنان ظاهرا پیشنهاد‌ها برای علیپور و بیرانوند هنوز ادامه دارد و بنابراین فروش آنها هنوز امکان‌پذیر خواهد بود. این درحالی است که هر دوی این بازیکنان در پست‌هایی هستند که وجود آنها برای پرسپولیس مهم و تاثیرگذار خواهد بود. در پست مهاجم پرسپولیس هنوز موفق به خرید بازیکن دیگری نشده و با این حال فروش علیپورچالش بزرگی برای مدیران و کادرفنی ایجاد خواهد کرد.

 بیرانوند هم از فصل پیش زمزمه‌هایی برای جدایی از پرسپولیس و انتقال به فوتبال اروپا داشت. به‌خصوص از زمان اتمام بازی‌های جام جهانی این موضوع پررنگ‌تر شد. اما برانکو مخالف جدایی ستاره تیمش بود و همه چیز به آینده موکول شد.حالا در چند روز اخیر بحث تمایل چند باشگاه مطرح ایتالیایی برای جذب بیرانوند مطرح شده و این موضوع حتی در یکی از نشریات معتبر این کشور نیز بازتاب داشته است. در این میان شرط باشگاه پرسپولیس برای این انتقال پرداخت مبلغی بین ۷۰۰ هزار تا یک میلیون دلار بوده است. اخیرا و طبق اعلام رسانه‌های ایتالیایی باشگاه فیورنتینا نیز به جمع خواهان‌های علی بیرو اضافه شده و رقابت برای تصاحب این ملی‌پوش ایرانی در این کشور جذاب‌تر شده است.در این میان خود بیرانوند نیز به این موضوع واکنش نشان داده است.

روزنامه توتو اسپورت به نقل از بیرانوند نوشته است: «رویای بازی در دربی تورین مقابل کریستیانو رونالدو را دارم. حاضرم برای رسیدن به تورینو تا آنجا بدوم چون خودم را برای بازی در این تیم آماده می‌بینم.» با این شرایط به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس چاره‌ای به جز فروش این بازیکن ندارد. این درحالی است که جایگزین او یعنی رادوشوویچ کروات نشان داده که آنقدرها دروازه‌بان مطمئنی نیست و باشگاه برای یافتن گزینه مناسب در این پست در فرصت اندک نقل و انتقالات کار سختی خواهد داشت.حالا جدایی بیرانوند بعد از برانکو می‌تواند بزرگ‌ترین دغدغه هواداران و پیشکسوتان تیم باشد، چرا که این انتقال درکنار درآمدزایی می‌تواند باعث تضعیف سرخپوشان شود.