استقلال باید تحویل مردم شود

حالا او که مدیرکل استعدادیابی وزارتخانه هم هست، می‌گوید در همین پست وزارتی‌اش شرایط بهتری دارد: «من اینجا یک پست دارم و این دفتر را دوست دارم. از وزیر و داورزنی تشکر می‌کنم چون جایی هستم که آموزش استعدادها روی دوش این دفتر است. همکاران بسیار خوبی دارم که می‌توانند جای من باشند، اما قرعه به نام من خورده است.»او ماجرای آمدن و رفتنش به استقلال را این‌گونه شرح می‌دهد: «پست دیگری نداشتم، اما بهمن سال گذشته وزیر لطف داشت و چندماهی در راس هیات‌مدیره استقلال بودم. استقلال باشگاه بزرگی است و هواداران زیادی دارد. از دورترین نقطه کشور هزینه می‌کنند برای دربی می‌آیند. برای هزینه‌های خود مشکل دارند اما برای باشگاه هزینه می‌کنند، کسانی که استقلال را دوست دارند آنها صاحبان اصلی هستند. ما دولتی‌ها صاحب تیم نیستیم و تیم باید تحویل مردم شود، در این صورت موفق خواهد بود‌. بیش از یک ماه است که استعفا داده‌ام و با وجود مخالفت وزیر، اگر نتوانم مثمرثمر باشم بهتر است بیرون باشم. یک ماه است منفک شده و پیگیر استعدادیابی هستم.» سفارش او واگذاری سرخابی‌هاست: «تاکید وزیر بر واگذاری سرخابی‌هاست، اما دست‌اندازهایی سر راه است که باید برداشته شود. استقلال می‌تواند آکادمی‌هایی داشته باشد که بچه‌ها در سراسر کشور بدون پرداخت وجه بیایند. بودجه لازم برای اینکه ۳‌هزار نوجوان استقلالی با ۳۱ مربی داشته باشیم با پیش‌بینی زمین و لباس، به اندازه هزینه قرارداد یک بازیکن در استقلال نیست.»

نمی‌دانم رئیس هیات‌مدیره کیست

رئیس سابق هیات‌مدیره استقلال در پاسخ به این سوال که خلیل‌زاده به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره معرفی شده، عنوان کرد: «اطلاعی ندارم و نمی‌توانم نظر دهم. من نامه نوشتم به فتحی و گفتم یک نفر را به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره معرفی کنند، اما نمی‌دانم چه کسی معرفی شد.» سعادتمند در پاسخ به خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه شما درباره دلیل استعفای خود صحبتی نکردید؛ آیا با خطیر و فتحی مشکل داشتید، گفت: «دلیل خاصی نداشت فقط اینکه جایی که نتوانم کمک کنم و با اعتقاداتم همخوانی نداشته باشد، سعی می‌کنم آنجا نباشم. عاشق استقلال هستم و آرزو می‌کنم این تیم بر بام آسیا باشد.»

حق پخش، بلیت‌فروشی و اسپانسرها

در بخشی مهم‌تر، سعادتمند درباره بدهی تبلیغات محیطی و حق پخش و البته دیگر کم‌وکاستی‌های فوتبال در درآمدزایی می‌گوید: «بلیت‌فروشی‌های ما با دنیا قابل مقایسه نیست. سازمان لیگ حساب  وکتاب کند و سهم باشگاه‌ها را بدهد. مطالبات از فیفا را نمی‌توانیم بگیریم و از حق پخش هم درآمد نداریم. فقط اسپانسر می‌ماند که گاهی بدقولی می‌کند. بخش‌خصوصی دیگر نمی‌تواند سربلند کند. در بحث حق پخش، بلیت‌فروشی و اسپانسرها خیلی حرف دارم.»