درحالی‌که پس از فسخ یک طرفه قرارداد شفر، مدیران این باشگاه تلاش زیادی برای متقاعد کردن استراماچونی داشتند، در نهایت این مربی حاضر شد پای این قرارداد را امضا کند تا برای ۲ سال به آبی‌ها متعهد شود. پس از این انتقال، رقم قرارداد این مربی بود که بحث‌برانگیز شد و رسانه‌ها ارقام بزرگی را اعلام کردند. ابتدا یک رسانه معتبر ایتالیایی رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزاردلاری را برای این قرارداد منتشر کرد که این رقم بسیار بالایی برای کار در فوتبال ایران است. سپس مدیران استقلال اعلام کردند این رقم درست نیست و مبلغ قرارداد استراماچونی چیزی حدود ۷۰۰ هزار دلار است. بنابراین طبق اعلام مدیران استقلال آنها رقمی بالای ۹ میلیارد تومان از درآمد فصل آینده را باید برای این مربی کنار بگذارند. اما این همه ماجرا نیست، چراکه آتش زیر خاکستر این باشگاه مربوط به بازیکنان است که به نظر می‌رسد به‌زودی گریبان مدیران این تیم را خواهد گرفت.

قرارداد هفت بازیکن این باشگاه شامل مهدی رحمتی، حسین حسینی، پژمان منتظری، روزبه چشمی، وریا غفوری، علی کریمی و امید نورافکن با پایان فصل قبل به اتمام رسید که از میان این بازیکنان تکلیف دو بازیکن آنها یعنی مهدی رحمتی و روزبه چشمی با خروج از لیست آبی‌ها مشخص شد اما حالا توافق با ۴ بازیکن بدون قرارداد برای مدیران به کابوس بزرگی تبدیل شده است.  علی خطیر معاون باشگاه استقلال اعلام کرده دو بازیکن از میان ۴ بازیکن بدون قرارداد از این باشگاه ارقام نجومی طلب کرده‌اند. براساس صحبت‌های وی وریا غفوری که نقش موثری در این چند سال برای آنها داشته خواستار رقم ۹ میلیاردی برای یک فصل و سیدحسین حسینی دروازه‌بان این تیم که حالا با رفتن رحمتی جایگاهش ثابت خواهد بود نیز درخواست دریافت ۶ میلیارد برای یک فصل را داشته است!

این درحالی است که هنوز مبالغ درخواستی بازیکنانی مثل علی کریمی و منتظری مشخص نشده و باشگاه استقلال برای گرفتن رضایت‌نامه نورافکن نیز که به‌صورت قرضی از شارلوا به استقلال آمده باید هزینه سنگینی پرداخت کند. اما باشگاه استقلال یک رقم خیلی درشت‌تر نیز باید کنار بگذارد. شفر برای قرارداد فصل آینده خود رقمی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار می‌خواهد و مرد آلمانی از این خسارت چشم‌پوشی نخواهد کرد.  جالب اینکه استراماچونی نیز به مدیران این باشگاه پیام داده که خواستار حضور دو بازیکن خارجی مدنظر خود در باشگاه استقلال است که استخدام آنها نیز هزینه زیادی می‌طلبد. هرچند به‌نظر می‌رسد دریافتی‌های باشگاه استقلال از اسپانسرخود برای فصل آینده تقریبا به‌صورت کامل دریافت شده اما حالا آنها برای پرداخت دستمزد دیگر بازیکنان و دیگر هزینه‌های متفرقه از جمله هتل، حمل‌ونقل، طلب‌های انباشته شده خود و ... با بحران بزرگ مالی روبه‌رو خواهند شد.