افزایش ابهامات واگذاری

علی اشرف عبدالله پوری‌حسینی به سایت بانکداری الکترونیک گفته: «نظر شخصی من این است که احتمالا این کار انجام نمی‌شود؛ چراکه هرشرکتی که بخواهد وارد بورس یا حتی فرابورس شود باید حداقل شرایط و اطلاعاتی را داشته باشد که من بعید می‌دانم آن حداقل‌ها را این دو باشگاه داشته باشند. براین اساس آیا بورس اجازه می‌دهد که سهام اینها در بورس یا فرابورس ولو در بازار چندم معامله شود؟ » رئیس سازمان خصوصی‌سازی درادامه دلایل بیشتری برای شکست واگذاری این دو باشگاه در فرابورس مطرح کرده و می‌گوید: «چنانچه فرض کنیم پذیرش این دو باشگاه تا شهریور در بورس یا فرابورس انجام شود، بعد حکم خواهند کرد که بخشی از سهام برای کشف قیمت باید کنار گذاشته شود و ۵۱ درصد آن نیز باید به‌صورت بلوکی فروخته شود، من این قسمت را بنا برتجربه‌ای که سازمان خصوصی‌سازی دارد بیان می‌کنم که احتمالا موفقیت‌آمیز نخواهد بود. به این دلیل که همواره در این واگذاری مواردی مطرح شده که سبب به سرانجام نرسیدن آن شده است.»

در همین حال محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا درمجلس شورای اسلامی نیز به خبرگزاری «آنا» گفته: «به واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا شهریورماه امسال خوش‌بین نیستم.» در جدید‌ترین اتفاق اما وزیر ورزش اخیرا با فراخواندن مدیران عامل دو باشگاه و در حضور معاون قهرمانی وزارت ورزش، به مدیران سرخابی‌ها تکلیف کرده که برای واگذاری این دو باشگاه نهایت همکاری را با سازمان خصوصی‌سازی انجام دهند. در این نشست مقرر شد محمدرضا داورزنی مسوولیت نظارت و پیگیری مصوبات شورای واگذاری و همکاری دو باشگاه با سازمان خصوصی‌سازی را برعهده داشته باشد.  

این فعل و انفعال‌ها نشان می‌دهد دولت و به‌خصوص وزارت ورزش برای واگذاری این باشگاه‌ها تمایل دارد. این موضوع که وزارت ورزش به حکم مجلس از پرداخت هرگونه وجهی به فوتبال منع شده  به کنار،  اما ایجاد حواشی مختلف از سوی این دو باشگاه و متهم شدن وزارتخانه به حمایت از یکی از دو  تیم  باعث شده وزارتخانه بخواهد هر چه زودتر از مشکلات سرخابی‌ها فارغ شود.  در کنار این موضوع یکشنبه خبر جمع‌آوری امضا در مجلس برای استیضاح وزیر ورزش منتشر شد که در یکی از بندهای این نامه عدم توجه کافی وزیر به موضوع خصوصی‌سازی و توجه بیش از حد او به دو تیم پرسپولیس و استقلال در جریان بازی‌های لیگ برتر باعث شده که حالا وزیر برای فرار از این بحران احتمالی دست به کار شده و مدیران این دو باشگاه را ملزم به همکاری بیشتر با سازمان خصوصی‌سازی کند.