روزهای ابری تراکتورسازی

پس از آن باخت این تیم روز جمعه درهفته بیست و ششم در تبریز میزبان پیکان بود و در شرایطی که خیلی‌ها تصور می‌کردند تراکتورسازان با یک پیروزی دراین بازی خانگی خود را به یک قدمی پرسپولیس صدرنشین برسانند در عین ناباوری بازی را با نتیجه یک‌برصفر به میهمان خود واگذار کردند تا با توجه به پیروزی استقلال و سپاهان، تراکتوری‌ها به رده چهارم جدول سقوط کرده و رویای قهرمانی آنها به میزان زیادی رنگ ببازد. پس از این باخت حواشی بسیار زیادی برای این تیم به‌وجود آمد که سرآغاز آنها از دل همین بازی و روی سکوها بود. در انتهای بازی یکی از هواداران به زمین مسابقه آمد و به‌صورت مسعود شجاعی کاپیتان این تیم سیلی زد! در ادامه هواداران که ازاین باخت ناراضی بودند بسیاری از صندلی‌های استادیوم را شکسته و به داخل زمین پرتاب کردند. در این فعل‌وانفعال بسیاری از تماشاگران مضروب شدند و حتی اعلام شد یکی از تماشاگران سکته کرده است. پس از این باخت زنوزی مالک این باشگاه مصاحبه‌ای جنجالی داشت و از مهدی تاج رئیس فدراسیون، سلطانی‌فر وزیر ورزش و سازمان لیگ به‌شدت انتقاد کرد.

اما بخش عجیب انتقاد‌های او به دو باشگاه پیکان و سایپا اختصاص داشت. زنوزی در مورد این دو باشگاه می‌گوید: «سوال من این است باشگاه‌هایی با ماهیت سایپا و پیکان که ۵۰ نفر هم طرفدار ندارد برای چه باید در فوتبال حرفه‌ای ایران حضور داشته باشند؟ به نظر من سایپا و پیکان به این دلیل حضوردارند که سر بزنگاه به داد تیم‌های پرطرفدار پایتخت برسند و دست‌شان را بگیرند!» اما باشگاه سایپا بلافاصله با صدور بیانیه‌ای جواب مالک تراکتورسازی را داد. آنها اعلام کردند مالکیت همزمان زنوزی بر دو باشگاه لیگ برتری تراکتور‌سازی و ماشین‌سازی جرمی مشهود است و آنها کاری غیرقانونی انجام می‌دهند و در ادامه این بیانیه نیز آمده بود: «آقای زنوزی! شما چه کاره این فوتبال هستید که درباره حضور یا عدم حضور یک تیم در لیگ برتر اظهارنظر می‌کنید؟»

البته دیگر مالکان باشگاه‌های خصوصی فوتبال ایران نیز به رفتار مالک تراکتور انتقاد کردند. مثلا کیومرث بیات مالک باشگاه سپیدرود دیروز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم به زنوزی تاکید کرده که «پول مدیریت نمی‌آورد.» حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نیز تاکید کرده منتظر گزارش نمایندگان فدراسیون درخصوص تخلفات این بازی هستند تا رای خود را صادرکنند. با این شرایط وضعیت تراکتورسازی در جدول بستگی بسیار زیادی به دو بازی مشکل و حساس آینده آنها با ذوب‌آهن در اصفهان و پرسپولیس در تبریز دارد چراکه اگر در بازی‌های آینده تیم بحران‌زده تبریزی امتیازی از دست بدهد گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده نیز برای آنها مشکل خواهد شد.