زود فینال شد!

پرسپولیس معمولا در خاک امارات نتایج خوبی به‌دست می‌آورد و مخصوصا با توجه به حمایتی که ایرانیان مقیم این کشور همیشه از قرمزها داشته‌اند، این بار دبی به‌جای مسقط به‌عنوان زمین بی‌طرف میزبان پرسپولیس در مقابل الاهلی عربستان برگزیده شد. چنان‌که گفته شد پرسپولیس در لیگ برتر دو پیروزی ارزشمند متوالی برابر استقلال و پیکان به‌دست آورده و درحال‌حاضر با دو امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار دارد. این تیم در جام حذفی هم به نیمه‌نهایی رسیده و به نوعی ماموریتش را در دو جبهه داخلی به خوبی پیش می‌برد. قصه آسیا اما امسال به شکلی متفاوت برای پرسپولیس شروع شد. شاگردان برانکو که پارسال تا دیدار فینال بالا رفتند، امسال از دو بازی اول‌شان فقط یک امتیاز کسب کرده‌اند. البته آنها در دو مسابقه نخست کمی هم بدشانس بودند. قرمزها برابر پاختاکور گلی خوردند که هم خطا و هم آفساید بود و برابر السد هم بعد از خراب کردن انبوه موقعیت‌های گلزنی، باز هم با یک گل آفساید در ثانیه آخر شکست خوردند.

به این ترتیب اگر قرار است پرسپولیس به موفقیتی شبیه پارسال بیندیشد، چاره‌ای ندارد جز اینکه از ۴ بازی باقی‌مانده حداقل ۸ امتیاز به‌دست بیاورد؛ پروژه‌ای که امشب و از بازی با الاهلی عربستان آغاز می‌شود. الاهلی درحال‌حاضر قدرتمندترین تیم عربستان نیست و در جدول لیگ این کشور با ۱۵ امتیاز اختلاف نسبت به النصر صدرنشین روی پله چهارم قرار گرفته است. با وجود این آنها همچنان تیم خطرناکی به نظر می‌رسند؛ تیمی که عمر سومای سوریه‌ای را به‌عنوان گربه سیاه تیم‌های ایرانی در پیشانی خط حمله می‌بیند و مدافعان و گلر پرسپولیس خیلی باید مراقب او باشند. در اردوی سرخ‌ها اما مشکل خاصی جلب توجه نمی‌کند. شجاع خلیل‌زاده و کمال کامیابی‌نیا که مصدومیت جزئی داشتند احتمالا به این بازی خواهند رسید. غیر از ماهینی و مصلح که شرایط نامشخصی دارند، تنها غایب پرسپولیس امید عالیشاه است که به دلایل انضباطی از سوی برانکو کنار گذاشته شده است.

پاختاکور؛ برهم‌زننده معادلات

شاید روز اول سه تیم پرسپولیس، السد و الاهلی به‌عنوان گزینه‌های صعود از گروه چهارم به‌شمار می‌آمدند، اما پاختاکور ازبکستان در دو هفته اول بدجوری معادلات را به هم ریخت. این تیم که روز اول از پرسپولیس امتیاز گرفت، روز دوم در خانه‌اش الاهلی عربستان را شکست داد و حالا با ۴ امتیاز در صدر جدول ایستاده است. پاختاکور از ساعت ۱۸:۳۰ امروز بار دیگر در ازبکستان میزبان السد خواهد بود و در صورت کسب امتیاز در این مسابقه، معادلات گروه را بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهد داد.