توفان از قائمشهر تا اینستاگرام

سرمربی عصبانی

چراغ اول را در قائم شهر سرمربی سرخپوشان روشن کرد.برانکو  که در این فصل چالش‌های زیادی با داوران داشته، پس از بازی با نساجی در کنفرانس خبری لب به انتقاد گشود و گفت: «نمی‌دانم چرا درباره داوری می‌پرسید. داور دو پنالتی برای ما نگرفت و یک کارت قرمز به مربی ما داد. فقط یک یادآوری می‌کنم. بازیکن نساجی توپ را که درحال گل شدن بود با دست گرفت. اما شاید مهم نیست!»

پروفایل سیاه وارد می‌شود

پس از پایان بازی مازندران و از دست رفتن ۲ امتیاز حساس، کاربران پرسپولیسی شبکه‌های اجتماعی اعتراض‌های خود را به شیوه‌های متفاوت نشان دادند که مهم‌ترین آن، پروفایل سیاه در توییتر، اینستاگرام و تلگرام بود. حتی جلال حسینی نیز در صفحه شخصی خود عکس سیاهی را پست کرد که به زعم پرسپولیسی‌ها این موضوع نیز در راستای پویش مورد نظر بوده است.علاوه بر آن، برخی از هواداران پرسپولیس نیز قرار تجمع مقابل وزارت ورزش را تعیین کرده‌اند که فعلا توسط تشکل‌های هواداری بازنشر نشده است. البته خیلی‌ها در همین شبکه‌های اجتماعی به نحوه بازی تیم نیز اعتراض داشتند اما نمایش دلپذیر و موقعیت‌های زیاد در مقابل نساجی باعث شده تا صدای اعتراض به شاگردان برانکو ایوانکوویچ کمتر شود. این‌گونه بود که پیکان انتقادات به سمت فغانی نشانه رفت و پرسپولیسی‌ها از حداقل دو پنالتی واضح گفتند که در این بازی برای آنها گرفته نشد.

ادامه دردسرهای آقای داور

حالا با این اتفاقات علیرضا  فغانی یک بار دیگر متهم شده است به اینکه بازی‌های لیگ ایران را با دقتی که در خارج از ایران سوت می‌زند قضاوت نمی‌کند. او دوباره مورد آماج حملات مجازی قرار گرفته است. این اولین بار نیست او چنین فضایی را تجربه می‌کند همین چند ماه پیش و باز هم اتفاقا در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان او به شدت مورد تاخت‌وتاز امیر قلعه‌نویی قرار گرفت. تا آنجا که امیر داور سرشناس ایران را آقا قلدره خطاب کرد و گفت: «به نظرم این آقا یک خودشیفتگی کاذب پیدا کرده و از بالا به پایین به همه تیم‌های فوتبال، بازیکنان و مربیان نگاه می‌کند. خودش را قلدرخان فوتبال ایران می‌داند. هیچ‌کس هم جرات ندارد به او بگوید بالای چشمت ابرو است. بازیکن خارجی تیم من در رختکن با ناراحتی گلایه می‌کند که داور در زمین مدام به او توهین می‌کند. خارجی‌ها که دیگر دروغ نمی‌گویند، می‌گویند؟! می‌گوید در زمین توهین می‌کند و فحاشی. نه دپارتمان داوری نه کمیته داوران هیچ کس با او برخورد نمی‌کند و تنها قربانی اش هم امیر قلعه‌نویی است. وقتی هم حرف می‌زنی می‌گوید اخراجت می‌کنم! رفتی یک موفقیت خوب به‌دست آوردی؛ خب خدا پدرت را بیامرزد باید بیایی و در ایران افتاده تر باشی نه اینکه بیایی قلدربازی در بیاوری.» بعد از آن این امیر قلعه‌نویی بود که توسط کمیته اخلاق فراخوانده شد وبه نشانه اعتراض به برخورد باخودش و تیمش روزه سکوت گرفت.

میزبان راضی

البته نحوه قضاوت علیرضا فغانی در بازی پرسپولیس و نساجی، مدافعانی هم دارد. مطهری دستیار جلالی در نساجی که اتفاقا زمانی خودش برای پرسپولیس هم بازی کرده می‌گوید: «من خودم در پرسپولیس بازی کردم، این تیم را دوست دارم و می‌دانم تیم بزرگی است اما داوری‌ها نمی‌تواند همیشه به سود تیم‌های بزرگ باشد. من معتقدم که صحنه مهدی ترابی در هجده قدم ما و توپی که به‌دست ولسیانی برخورد کرد اصلا پنالتی نبود. به نظرم فغانی قضاوتش در این بازی سنگین و با آن شرایط جوی فوق‌العاده بود.»

کارشناسی‌های متناقض

نکته مهم اینکه بعد از بازی،کارشناسان داوری هم اظهارنظرهای ضد و نقیضی در مورد صحنه‌های مشکوک این مسابقه انجام داده‌اند؛ مثلا سعید مظفری زاده از قضاوت فغانی تمجید کرده و کار او را ستوده است، اما سلیمانی،رود نیل و بسیاری دیگر بر این باورند که فغانی حداقل یک پنالتی پرسپولیس را ندیده است.