در این میان ۶ پیروزی سهم تیم‌ملی ما و ۵ برد سهم ژاپن بوده و ۶ بازی هم با تساوی به اتمام رسیده است. بازی فردا اما آنقدر مهم است که بازیکنان دو تیم در مصاحبه‌های مختلف از حساسیت آن صحبت کنند. بازیکنان کشورمان عمدتا از سخت و غیرقابل پیش‌بینی بودن نتیجه این بازی صحبت کرده‌اند. مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم‌ملی فوتبال ایران درخصوص بازی آینده گفت: «دیدار با ژاپن مهم‌تر از فینال است و باید بهترین عملکرد خود را دراین بازی به‌کار بگیریم.» کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم‌ملی نیز قول داد بازیکنان چند برابر توان خود را برای این بازی به‌کار خواهند گرفت. او گفت: «می‌خواهم قولی به مردم بدهم و آن این است که تا الان هر تلاشی که از تیم‌ملی دیده‌اید دربازی با ژاپن صد‌برابر آن را خواهید دید. بازیکنان تیم‌ملی جانشان را برای این بازی می‌گذارند.»

رامین رضاییان دیگر مدافع تیم‌ملی اما تاکید کرد نتیجه این بازی قابل پیش‌بینی نیست. او گفت: «فوتبال را هیچ زمان نمی‌توانید پیش‌بینی کنید مخصوصا این بازی مهم و حساس. ما می‌خواهیم فوتبالی بازی کنیم که مردم از آن لذت ببرند.» در مقابل اما ژاپنی‌ها بیشتر به تعریف و تمجید از تیم‌ملی ایران و برخی از بازیکنان آن پرداختند. کاپیتان سامورایی‌ها ایران را یک تیم قدرتمند عنوان کرد. مایا یوشیدا گفت: «ایران یکی از قوی‌ترین تیم‌های آسیا است و در این دوره از جام‌ملت‌ها نمایش قدرتمندی داشته است ولی ما هم به توانایی خودمان اطمینان داریم. باوجود اینکه تا الان بازی‌های ما رضایتبخش نبوده است اما هر بازی شرایط خودش را دارد.» ناکایاما مهاجم سابق تیم‌ملی ژاپن نیز از سردار آزمون تمجید کرد و گفت: «سردار آزمون مهاجم ۲۴ ساله بهترین بازیکن ایران است.

او قدرت و توانایی بالایی در حفظ توپ دارد. او یکی از بازیکنانی است که نظر من را جلب کرده و به نوعی مهاجم کامل و بی عیب و نقصی است. ایران یک تیم قدرتمند با فیزیک بدنی عالی است. باید در این بازی سرعت را انتخاب کنیم چون به ایران می‌شود در سرعت بالا گل زد.» واکنش ژاپنی‌ها البته از بازیکنان فراتر رفت و حتی یک تحلیلگر فوتبال آنها ایران را تیمی بی‌نظیر توصیف کرد. آی موری، کارشناس و مجری ورزشی شبکه تلویزیونی NHK ژاپن در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درخصوص تقابل ایران و ژاپن گفت: «مردم ایران و ژاپن در این بازی رویای مشترکی دارند. ژاپن تیمی تاکتیکی است و خوشحالیم بازیکنان فعلی همراه با سرمربی به فکر موفقیت هستند. پس از بازی‌های خوبی که تیم‌ملی ژاپن در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه انجام داد بسیاری از کارشناسان ژاپن را شانس اول قهرمانی درآسیا دانستند اما فکر می‌کنم آنها بازی‌های ایران را به خوبی ندیده‌اند! ایران درحال‌حاضر بی‌نظیر است. ژاپن بدون شک به قوی‌ترین تیم فعلی در آسیا برخورد کرده است. ایران تیمی یکدست است که می‌تواند به فینال برسد. »