پیم فربیک، سرمربی تیم ملی عمان یک‌شنبه شب در نشست خبری بعد از بازی با ایران گفت: من از این بازی واقعا لذت بردم. از جوی که در ورزشگاه حاکم بود و از تلاشی که بازیکنانم به خرج دادند لذت بردم. ایران تیم نخست آسیاست و دراین بازی هم بازیکنان‌شان تجربه بالای‌شان را نشان دادند. همه بازیکنان ایران توانمندی بالایی دارند. ما توانستیم تیم خوب ایران را در نیمه نخست و در دقایقی از نیمه دوم کنترل کنیم و تحت فشار قرار دهیم. این برای من قابل تحسین بود.

او در ادامه صحبت خود گفت: من فقط درباره پنالتی صحبت نمی‌کنم. وقتی بازی بدون گل در جریان بود تیمم خیلی خوب بازی کرد. خب اگر پنالتی گل می‌شد شرایط خیلی فرق می‌کرد و ما می‌توانستیم شاید نتیجه بهتری بگیریم. ایران تیم بزرگی است. در جام جهانی بازی کرده است و بازیکنان این تیم از تجربه بالایی برخوردار هستند. این که تیم خوب ایران را تحت فشار بگذاریم و برابر این تیم موقعیت گل داشته باشیم برای ما قابل تحسین است. طبیعی است که وقتی تیمم باخته است ناراحت باشم ولی ایران تیم بهتر زمین بود و باید این شکست را قبول کنیم. از طرف خودم و همکارانم از همه تماشاگرانی که در این ورزشگاه بودند و جو خوبی ایجاد کردند، تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم ملی عمان در پاسخ به این سوال که آیا ایران و ژاپن دو مدعی قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستند؟ گفت: البته که این دو تیم، تیم‌های قدرتمند و متمایزی در سطح آسیا هستند. ژاپن هم تیمی است که خیلی بازیکن بزرگ در ترکیب خود دارد. تیمی است که سبک‌های مختلف فوتبال را به خوبی بازی می‌کند. از نظر من هم ایران یا ژاپن دو مدعی قهرمانی در جام ملت‌ها هستند چون بازیکنان قدرتمندی در ترکیب خود دارند. ایران تیمی است که در جام ملت‌های آسیا گل نخورده است و این نشان‌دهنده قدرت بالای این تیم است.

فربیک در ادامه درباره همکاری‌اش در تیم ملی عمان بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا گفت: این چیزی است که دست من نیست و مسوولان باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند. ولی می‌توانم به صراحت بگویم عمان بازیکنان خوب و بااستعداد زیادی در ترکیب خود دارد و آینده خوب و درخشانی در انتظار این تیم است. از ماه سپتامبر انتخابی جام جهانی شروع می‌شود و عمان باید آماده آن رقابت‌ها باشد. امروز همه دیدند عمان بازیکن خوب و با ذهنیت بالایی در ترکیب خود دارد. من از حضور در عمان خوشحال هستم و به حضور در این تیم و این کشور افتخار می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.